Abner Benaim
Abner Benaim
Panama, Argentina, Colombia
Spanish, English
7.5
7

Ruben Blades ime je koje vjerojatno i nije pretjerano poznato na našem području, no zato je u cijeloj Latinskoj Americi ovaj tip itekako poznat. Moram priznati da do ovog filma koji je svojedobno bio i panamski kandidat za Oscara, za Bladesa nikada nisam čuo, no u posljednjih četrdesetak godina prodao je on desetke milijuna ploča, diplomirao pravo na Harvardu, osvojio devet Grammyja, usput glumio u pedesetak filmova, bio kandidat za predsjednika Paname, a neko vrijeme je bio i panamski ministar turizma. Nije ovo bio tipični biografski dokumentarac u kojem nečiju životnu priču upoznajemo od A do Ž, već su redatelj Abner Benaim i sam Blades film "Ruben Blades Is Not My Name" zamislili kao svojevrsni testament umjetnika koji shvaća da se njegovo vrijeme na zemlji bliži kraju.

U trenutku snimanja filma Blades je napunio 70 godina i unatoč tome što je on i dalje itekako aktivan, lucidan i svjestan svega, Blades je zaključio da je ono najbolje iza njega. Odlučio je stoga vlastitu priču ispričati sam, a ne da netko drugi poslije snima filmove o njemu i svijetu možda predstavi posve pogrešnu sliku, ističe sam Blades u jednom trenutku. Poveo je on dokumentarističku ekipu i gledatelje na sve važne lokacije u svom životu, od rodne kuće i prvog kluba u Panami u kojoj je nastupio pa do kuće u New Yorku gdje živi već više od 40 godina. Ovaj film podjednako je odavanje počasti živućoj legendi moderne latinoameričke kulture, koliko je i njegov vlastiti pokušaj da dokuči tko je zapravo on i što će biti njegova ostavština.

Blades je glazbenik koji je krajem 70-ih i početkom 80-ih revolucionarizirao salsu. Pjesnik i pjevač koji je prvi umjesto do tada standardnih eskapističkih ljubavnih tekstova počeo pisati i pjevati o nekim društveno - političkim i socijalnim temama. Koliko je Blades zapravo velika zvijezda u Latinskoj Americi dojam ćemo dobiti tek kada on krene u šetnju ulicama gradova po Panami i Argentini i kada ga svaki drugi prolaznik počne zaustavljati i tražiti fotografiju s njim. Definitivno je ovo bila jedna od onih zanimljivih priča o nevjerojatno zanimljivom čovjeku, umjetniku koji ima što za reći, ali i mislećem čovjeku kojem nije svejedno što će ostati iza njega.