Days of the Bagnold Summer
Stigma Films, Trigger Films, Storyhouse
Simon Bird
Lisa Owens (screenplay by), Joff Winterhart (graphic novel)
7.0
7

U želji da glorifikuje život u pregrađu engleskih gradića autor Sajmon Bird (Simon Bird), popularani glumac iz serijala The Inbetweeners, režirao je film naslovljen Days of Bagnold Summer, coming-of-age dramu sa sitnim česticama tradicionalno britanskog kitchen-sink realizma.

Nakon što mladom Danijelu, pasioniranom ljubitelju heavy metal zvuka, propadnu planovi da provede leto sa očevom porodicom u sunčanom Majamiju, sva njegova zabava svešće se na svakodnevnu interakciju sa majkom i povremenim, retkim kontaktima sa društvenom zajednicom i nekoliko istomišljenika, koje teško može nazvati iskrenim prijateljima, već više dežurnim provokatorima... situacija koja deluje bezizlazno i depresivno.

Iako Bagnold Summer nije suštinski depresivano ostvarenje, Birdova naivna vizija predgrađa nije daleko od realnosti egzistencijalne teskobe poznih milenijalaca, otupelih od uobičajenih tehničkih privilegija i životnih olakšica, koje im nude sve, a daju ništa, ako se utope u uravnilovku hedonističke svakodnevice ili elitističke eksepcionalnosti.

Kada u paralelnu priču uđe i svakodnevica razvedene i nesnađene domaćice, usmerene da sinu po svaku cenu olaška egzistenciju, Bagnold Summer emulira filmove koji generički tretiraju karakterizaciju, pa je i sled dešavanja mahom predvidljiv, što čak i nije veliki problem ako scenario pruža glumcima da improvizuju i dominiraju svojim likovima, što nažalost ovde nije slučaj, jer jednodimenzionalnost narativa stvara monolitne situacije i jednobrazne izvedbe unapred čitljivih dijaloga i zapleta, čineći Bagnold Summer tek nešto zabavnim ostvarenjem sa odličnim soundtrackom, koji potpisuju Belle and Sebastian.