Patria
Alea Media, HBO Europe, HBO Latin America / 2020
Óscar Pedraza, Félix Viscarret
Fernando Aramburu (novel), Aitor Gabilondo (created and written by)
Spain
Spanish, Basque

Ova serija sa HBO-a je zasnovana po istoimenom romanu pisca Fernanda Aramburua, i radnja je smeštena u 80te i 2010. godinu, i prati dve porodice čije su sudbine isprepletene tragedijom i političkom situacijom u Baskijskoj regiji. Na početku, Bitori i Miren su domaćice i bliske prijateljice. Bitori ima muža i sina i ćerku, a Miren ima muža i troje dece, dva sina i ćerku. Upravo će Mirenin stariji sin, Hose Mari, biti razlog razdora, jer je pripadnik ETA-e, nacionalističke i separatističke organizacije koja se bori za nezavisnost Baskije i tu su česti protesti, ubistva i teroristički napadi. Serija je odlično struktuirana, pa nemamo sve informacije na početku, već kroz flešbekove saznajemo šta se dogodilo. Sve što znamo jeste da se ostarela Bitori vraća u rodno selo, gde je ljudi ne vole, a tu i dalje žive Miren sa mužem i ćerkom koja je zbog šloga postala invalid. 80ih Bitorin muž je upucan nasred ulice, a ona veruje da iza toga stoji ETA koja ga je ucenjivala, a u 2010. godini Hose Mari je u zatvoru.

Kako epizode odmiču, sve više saznajemo šta se dogodilo. Bitori je bolesna i svesna je da joj nije ostalo puno vremena, pa pre nego što umre želi da otkrije ko zaista stoji iza ubistva njenog muža. Njen sin je doktor i brine za svoju majku, dok ćerka nije toliko bliska sa njom i prolazi kroz razvod. U porodici religiozne Miren tragedija se ogleda u tome što je ćerka postala nepokretna i ne govori, i Miren i njen muž vode brigu o njoj; sin Hose Mari je u zatvoru; a ne znamo šta se dogodilo sa drugim sinom. Svi glumci su odlični u svojim ulogama i zahvaljujući dobroj šminki i kostimima izgledaju realistično i kao stariji u scenama smeštenim u 2010. i kao mlađe verzije iz 80ih. Kroz seriju se provlače razni motivi tipični za porodične drame, ali takođe vidimo i kako politička situacija i nacionalistička ideologija i verska ubeđenja utiču na obične ljude. Atmosfera i ambijent serije su dosta mračni i napeti, ali nije teška za gledanje zahvaljujući dobro razvijenim likovima koje tumače sjajni glumci. Scenaristički serija je dobro urađena, pa iako ima dosta likova i menja vremenske periode, uvek znamo kog lika pratimo i gde se nalazimo; a iako daje informacije na kašičicu tera nas da gledamo dalje i otkrivamo misteriju zajedno sa likovima do kojih nam je stalo. Ocena 5/5

Recenzija je originalno objavljena na blogu Knjige, filmovi, serije.