Home Box Office (HBO), Mayhem Pictures, wiip studios / 2021
Craig Zobel
Brad Ingelsby (created by)
U.S.A.
8
8

Mračne porodične drame smeštene u neglamurozne, neprocvetane zajednice na severoistoku SAD postale su žanr za sebe. U jednoj od najboljih takvih HBO kriminalističkih drama u godini, Kate Winslet se vraća u svojoj prvoj velikoj TV ulozi od osvajanja nagrade Emmi 2011. za miniseriju Mildred Pierce, Todda Haynesa. Detective Mare Sheehan (Kate Winslet) je ljudski policijski detektiv u ruralnoj Pensilvaniji. A emisija nazvana po svojoj glavnoj junakinji i njenom rodnom gradu, uprkos žanrovskim normama koje favorizuju zloslutne fraze (ubistvo, nestali...), podvlači da su ljudi i mesto ovde presudni kao i svaka istraga koju serija prati. Kao što tradicija nalaže, takođe je mračno, uvek se snima u tmurnim enterijerima ili na prljavom polovnom dnevnom svetlu.

U poslednjih deset godina otkako je Kate Winslet poslednji put bila na TV-u, dogodila se eksplozija filmskih zvezda u emisijama visokog profila i miniserija. Pa ipak, Winsletova evokativna nova serija u kojoj igra, Mare of Easttown, ima sve prednosti u odnosu na druge slične emisije. Winsletove čudesne talente kao izvođača već dobro znamo, a to je ključno za prestižni TV - živopisan, celovit svet u kome su likovi i mesta čak važniji od misterije koja navodno pokreće priču. To je vrsta emisije koja postaje sve više retka jer su usluge striminga preplavljene desetinama raznih dramskih serija svakog meseca, gde je svaka druga kopija prethodne. Dakle, kada se pojavi serija koja je gotovo savršeno napravljena poput Mare of Easttown, želite da zavapite „ubrizgajte mi ovo u vene“. Treba reći i to kako HBO, iako ne tako plodan kao Netflix, svakako sa svojim udelom gluposti koji se maskira kao prestižna TV, i dalje zna kako dočarati vrhunski TV sadržaj koji će osvojiti publiku.

Smešten u izmišljenom istočnom gradu Pensilvanije, Easttown je malo mesto gde se svi poznaju. A naša glavna junakinja priče Mare Sheehan (Kate Winslet) je toliko utučena i depresivna, da se i dalje drži pobede u košarci iz srednje škole od 25 godina ranije. Mare je bila zvezda te pobede, ali joj je to samo podsetnik na njenu prošlu slavu, a ta prošlost naglašava i mnoge pogrešne preokrete u njenom životu.

Razvedena sa četiri generacije pod svojim krovom - majkom Helenom (Jean Smart), ćerkom Siobhan (Angourie Rice) i unukom - Mare je pod stalnim pritiskom a problemi se samo gomilaju, kako kod kuće, tako i na njenom poslu. Pod pritiskom je zbog nerešenog slučaja nestale osobe iz nekoliko godina ranije (ćerka kolege iz razreda) i zamera okružnim službenicima koji šalju pomoć u obliku mladog detektiva Colina Zabela (Evan Peters). Kada se pronađe nova žrtva ubistva, svi Mareini izazovi se približavaju, ali isto tako, joj novi slučaj daje savršenu priliku da obnovi svoju reputaciju.

Mare ima puno toga zbog čega se može mrzovoljno osećati. Između ostalog, saznajemo da joj je sin oduzeo život, njen bivši suprug se uskoro ženi i pod pritiskom je da otkrije trag za ženom koja je nestala godinu dana ranije, i pretpostavlja se mrtvom. Tada je druga žena ubijena u šumi. Osumnjičenih ne nedostaje, a Mare mora pored svega na poslu da se bori i protiv svojih demona, pokušavajući da reši ubistvo u gradu u kojem stvari nisu baš onakve kakve izgledaju.

Winsletova izvedba pokreće ovu HBO miniseriju - koju je režirao Craig Zobel (The Leftovers). Ono što Mare of Easttown izvrsno radi je stvoriti živi svet u kojem su svi ti različiti likovi koji naseljavaju ovaj grad postojali pre prvog hica i da će postojati i posle. Između svih interakcija postoji opipljiva istorija i niko se ne oseća primoranim na izlaganje da to objasni, već je tu, među prljavštinama Easttowna i njegovih tajni. Kate Winslet je, naravno, zvezda kao Mare, žene koja je već preživela dovoljno tragedije kao za tri života. Njene frustracije urezuju joj se po celom licu i čuju se umornim glasom. A za Winslet već znamo da je izvanredan izvođač. Ove impresivne predstave i bogata izgradnja sveta znače da za misteriju ubistva ta misterija nije toliko bitna.

Serija podseća u nekoj meri na hvaljeni True Detective, prateći više linija priča koje su međusobno povezane nizom događaja koji se polako otkrivaju kako emisija napreduje. Međutim, ima više ličnog elementa, s obzirom da se pored karijere detektiva fokusira na porodični život Mare. Realizam je možda najteža estetika u dobroj realizaciji bilo koje emisije ili filma. Predstave moraju biti istinski dirljive i živopisno dočarane. A  Mare of Easttown uspeva u tom poduhvatu. Easttown nije idealno mesto za život. Mare nije idealan detektiv ili majka. Ali oboje imaju nešto ubedljivo od savršenstva: oni su stvarni.

Recenzija je originalno objavljena na blogu The Film Master.