Marissa Nadler
Instead of Dreaming
Sacred Bones Records / 2021
7.5
7

Više od 15 godina Marissa Nadler usavršava jedan od najjedinstvenijih i najprepoznatljivijih stilova u muzici, izvajan na američkoj gotičkoj formi.

Osećaji nostalgije i gubitka, odvojenosti i raseljenosti, usamljenosti i tuge – bili su u prethodnih godinu dana dominantni u svetu, te su se nametnuli kao teme koje ona istražuje na  poslednjem izdanju. Njen glas ima sposobnost da bilo koju pesmu transponuje u čarobni svijet mučne lepote, pa je tako iskoristila numere drugih autora, kako bi se izgubila u njima, kao u snovima.

Poput Borhesa, Marissa Nadler mesec posmatra kao ogledalo, i uzima ga kao centralni motiv. „Moon“ i otvara album, eterično i bez reči, da bi se na njega nadovezala "Moonchild" King Crimsona. Klasik Santoa i Johnnyja, "Sleep Walk", je stari favorit, pa tako i vokalna verzija  koju je Betsy Bree snimila 1959. godine, a koju ovde Marissa iznova konstruše sa modernim elementima. Emocije na ovoj pesmi su kao samo mesečarenje, uz sveprisutnu žudnju za zaranjanjem u svet snova, uz predstavljanje meseca kao entiteta preko koga se originalne numere pretvaraju u svoje odraze. Na dalje se nižu Townes Van Zandtova "My Proud Mountain", Simon i Garfunkelova "Old Friends/Bookends", kao i predivna adaptacija Boba Dylana "I Was Young When I Let Home", sve protkane željom za povratkom u zonu komfora. "Usamljeni ljudi" služe kao prekrasna uteha usamljenima, dok na „Nothing Else Matters“ Nadlerova uspeva da udahne novi život u prežvakani leš Metallicinog megahita. Prikladna, poslednja pesma „Sun“ uklanja iluziju i tamu, takođe bez teksta, vraćajući slušaoca u realnost, na svetlost i isceljenje.

Marissa Nadler je Instead of Dreaming snimila i producirala uz pomoć jako talentovanog  multiinstrumentaliste Milky Burgessa. U masi albuma obrada koji su izašli u ovoj i prošloj godini ovaj se izdvaja, jer je u isto vreme sablastan, eteričan, topao, sanjiv, utešan, uznemirujući...