Love, Victor
Hulu / 2021
Isaac Aptaker, Elizabeth Berger
U.S.A.
10
10

Knjiga Sajmon protiv zavere Homo Sapiensa, potom filmska adaptacija S ljubavlju, Sajmon, kao i TV nastavak filma Love, Victor su bili zaista dobre i inspirativne priče o otkrivanju seksualnosti kod gej tinejdžera Sajmona, a potom Viktora. Ipak, mislim da je ova druga sezona za sada najbolje što smo dobili od tih priča. Dok smo u knjizi i filmu pratili tinejdžera Sajmona koji shvata da je gej, a potom novog učenika u Sajmonovoj školi Viktora koji takođe otkriva svoju seksualnost – u drugoj sezoni Viktor je raskinuo sa devojkom Miom, započeo vezu sa Bendžijem i priznao roditeljima da je gej. Dakle, nema više preispitivanja i Viktor je spreman da živi svoj novi život, što naravno ne znači da će stvari biti lake. Viktorova i Bendžijeva veza dolazi pred mnoga iskušenja, jer je Bendži iskusniji; a i problem je Viktorova majka Isabel, koja ne prihvata Viktorovu seksualnost.

Zanimljivo je kako smo mislili da će veći problem sa tim imati Viktorov mačo otac Armando, ali on brzo prihvata Viktora, dok Isabel ne može da prevaziđe predrasude. Ana Ortiz koja igra Isabel je u seriji Ugly Betty igrala slobodnoumnu majku gej tinejdžera, pa je zanimljivo videti je ovde u drugačijoj ulozi. Isabel nije loša osoba, samo njeno odrastanje, religija i tradicija su je učili da je biti gej loše. Isabel i Armando se rastaju, jer je otkriveno da je razlog selidbe porodice bila njena afera; pa dok Isabel pokušava da prihvati Viktorove novosti, Armando kreće na sastanke roditelja gej dece i upoznaje Šelbi, sa kojom započne vezu.

I dok je fokus na Viktoru kao glavnom liku, ostali sporedni likovi dobijaju mnogo više prostora u drugoj sezoni i to čini seriju boljom. Viktorova bivša, Mia, se oseća povređeno i odbačeno iako zna da bi trebala da podržava Viktora. Ona započne vezu sa dečkom sa koledža kog laže da je starija, ali shvati da je zaljubljena u košarkaša Endrua. I dok je Endru ranije bio tipični popularni sportista, ovde je neko ko pomaže ostalim homofobičnim članovima školskog košarkaškog tima da prihvate Viktora. Viktorov prijatelj Feliks i Miina prijateljica Lejk započnu vezu, ali problem je Feliksova depresivno-manična majka o kojoj mora da brine. Sarkastični Feliks i egocentrična Lejk su bili humoristični deo serije, pa iako su i dalje i to, svakako su i bolje razvijeni i realističniji likovi. Uz to, Viktorova mlađa sestra Pilar shvata da joj se dopada Feliks, a mlađi brat Adrian pati zbog rastanka roditelja i od njega se krije da je Viktor gej. Novi važan lik je Pilarin drug Rahim, koji krije da je gej od roditelja Muslimana, i Viktor se zbliži sa njim jer kao deca imigranata imaju više dodirnih tačaka nego sa Bendžijem.

Prva sezona je trebala da se emituje na Disney+ i bude namenjena mlađoj publici, pa je prelazak na striming servis Hulu nešto najbolje što se desilo ovoj seriji. Druga sezona je dosta zrelija kada su u pitanju teme koje obrađuje, i čak eksplicitnija (ali nikad vulgarana) po pitanju seksa i seksualnosti, kao u epizodi kad prijatelji odu u vikendicu gde planiraju da izgube nevinost ili kada Isabel slučajno zatekne Viktora i Bendžija tokom odnosa. Takođe imamo i temu mentalnih bolesti kroz lik Feliksove majke, religije i predrasude kod Isabel, homofobije kod Viktorovih saigrača iz tima, itd.

Za razliku od tinejdž serija poput Elite ili Euphoria koje se trude da šokiraju gledaoce ponašanjem svojih likova, u Love, Victor svi likovi su realistični, njihovi problemi su svakodnevni, i svi se trude da budu dobri ljudi iako ponekad greše. Takođe, kako je komedija, serija je jako zabavna i duhovita i puna inteligentnih dijaloga i pop-kulturnih referenci. Ovo je serija koju može da gleda cela porodica, kako bi možda naučila nešto novo o prihvatanju različitosti, prevazilaženju predrasuda i otkrivanju sebe.

Recenzija je originalno objavljena na blogu Knjige, filmovi, serije.