Sang-ho Yeon
Kyu-Seok Choi, Sang-ho Yeon
South Korea
Korean
8
8

Korejsku senzaciju "Squid Game" (za sada) sam zaobišao, od "Dr. Brain" Kim Jee-woona (Bittersweet Life, I Saw the Devil) sam odustao nakon dvije ili tri epizode, no zato se ova korejska serija pokazala kao sadržaj vrijedan pažnje. Iza "Hellbounda" stoji još jedno poznato ime, Yeon Sang-ho, redatelj uspješnice "Train to Busan" i slabijeg nastavka zombijade na korejskom poluotoku. Yeon je "Hellbound" snimio prema vlastitom digitalnom stripu, a iznimno kompliciranu high-concept ideju uspio je on na zadovoljavajući način pretvoriti u šestodijelnu mini seriju. Žanrovski je to jako teško smjestiti i kreće se od fantazije, drame, horora, akcijskog filma, filma katastrofe pa do SF-a i pustolovine, a za razliku od "Train to Busan" koji je zaista prvoklasna zabava za puštanje mozga na pašu, "Hellbound" je tek površinski obični supernatural horor - fantazija. No, zapravo je to impresivna i dobro razrađena alegorija na stvarnost i ljudsku prirodu.

Najveći problem s ovom serijom imao sam na samom početku koji se zbiva u Južnoj Koreji dvije godine u budućnosti kad vidimo koncept cijele priče. U jednom trenutku ljudima se prikaže lice nekog čudnog stvorenja i kaže im točan datum i vrijeme kada će umrijeti i završiti u paklu. Tada po tu osobu dođu tri demona i odvuku ga u pakao, a vrlo brzo situaciju će početi iskorištavati kršćansko - new age sekta Nova istina koju vodi karizmatski vođa Jung Jin-su. Tu je i banda koja se naziva Strelica, organizacija uličnih nasilnika koja traži one koje smatraju grešnicima i prema njihovom viđenju ne drže se božjih zakona. Vrlo brzo će Nova istina steći ogromnu sljedbu propovjedajući da je to što se događa božja kazna za grešnike.

Odmah će nastati medijsko ludilo, krenut će prenosi uživo smaknuća, a svi oni koji sumnjaju u narativ koji je pokrenula Nova istina, naći će se u ozbiljnoj opasnosti. Sjajno je Yeon koncipirao ovu priču jer u prve tri epizode fokusirao se na skeptičnog detektiva čija je žena ranije ubijena i odvjetnicu koji istražuju fenomen demona, javnih smaknuća i obznana te pokušavaju otkriti kako je Jung sve to zapravo pokrenuo. No, u drugom dijelu putujemo nekoliko godina u budućnost kada je Nova istina postala glavna svjetska religija i kada su gotovo svi skeptici u navodnu božju riječ iskorijenjeni. Demonska ukazanja i smaknuća postala su nešto najnormalnije i svi vjeruju da bog ljude s razlogom kažnjava zbog grijeha, no kako objasniti ukazanje i predviđanje smrti novorođenom djetetu koje nije moglo ništa skriviti.

Serija je to čiju je radnju i ideju dosta teško opisati, no ispod naizgled banalne fasade o čudovištima, paklu i sličnome, skriva se puno toga zanimljivog. Jako je to zanimljivo promišljanje o konceptu grijeha uopće i bez obzira što tri demona koja se stalno pojavljuju i kupe ljude izgledaju apsurdno, sve ostalo što se tu događa djeluje itekako stvarno i realno. Masovno ludilo, čistke, prijeki sudovi, zatiranje drukčijeg mišljenja. Puno tu ima poveznica sa stvarnošću pa tako kada ljudi povjeruju da je to zaista božje djelo i da je on odlučio kažnjavati grešnike kad su već zemaljske institucije zakazale, pretvorit će se sve to u pravi teror. Kad poslije prve tri epizode otputujemo nekoliko godina u budućnost, pretvorit će se cijela zemlja u totalitarnu diktaturu kojom vladaju vjerski fanatici. A tu je navodno i bog čiju volji oni, tvrde, izravno izvršavaju.

Poput nekih religijskih vođa u nekim fundamentalističkim zemljama oni propisuju što se i kako mora raditi, imaju sve pod kontrolom i izravno odlučuju o životima i smrtima ljudi. Nova istina je ta koja je ugrabila monopol na istinu i svi oni koji sumnjaju su u velikoj opasnosti jer imaju oni prave kažnjeničke bojne, podivljale vigilantee koji kupe one nevjerne. Zanimljiva je to opservacija o tome gdje može dovesti slijepo vjerovanje i kako valjda sve religije u svojoj srži imaju taj element ispiranja mozga, podčinjenja i potrebe da se i drugima nameću svoja uvjerenja. I ne samo religije, već i razne ideologije koje traže slijepo vjerovanje i izvršavanje naredbi te kako ljudi možda i podsvjesno žele biti dio mase, većine, slijepo slušajući naređenja i bez pitanja i razmišljanja činiti ono što se od njih traži.

Taj bizarni trijumvirat demona koji se pojavljuje u zakazani čas, ovdje je stvaran i zaista oni odnose ljude u pakao i iza njih ostaje samo pepeo, no izvrsno ova serija funkcionira na simboličkoj razini. Uz sve to, priča se tu razvija iznimno brzo, tempo je izniman i nema tu uopće praznog hoda, a ako na prvu ti demoni djeluju banalno, čak i smiješno, vrlo brzo Yeon baca karte na stol i pokazuje da to uopće nije tako isprazno i blesavo kako se čini. Bio je "Hellbound" puno, puno zanimljiviji i kompleksniji sadržaj od onoga što se čini na prvu i zanimljiva je to alegorijska studija o ljudskoj prirodi i potrebi stvaranja koncepta bogova i grijeha.

Recenzija je originalno objavljena na blogu GambeeFilmTvKnjiževnost.