Cloud Nothings - The Shadow I Remeber [2021]

Cloud Nothings
The Shadow I Remeber
Carpark Records / 2021
8.4
8

Ako postoji epiteti koje bi, onako na prvu loptu, mogli se staviti pored imena Cloud Nothings to konzistento kvalitetni. Od 2010.godine, dok su prve pesme nastajale u podrumu roditeljske kuće Dylana Baldija, pa sve do prošlogodišnjeg , devetog albuma, ono što spaja sve ove albume, je njihov stabilan i ujednačen kvalitet. Naravno da je tu bilo malih oscilacija, mada je to više stvar afiniteta slušaoca.

The Shadow I Remember” dolazi nakon dva albuma Life Is Only One Event” i “The Black Hole Understands” koje je Baldi tokom karantina zbog pandemije, sam komponovao, i snimio u kućnim uslovima, uz pomoć svog kolege iz benda bubnjara Jaysona Gerycza. Ova dva pomenuta albuma su objavljena samo kao bandcamp izdanja, mimo izdavačke kuće Carpark za koju Cloud Nothings objavljuju albume od početka karijere.

The Shadow I Remember” je ujedno i prvi album snimljen u pravom studiju, sa celim bendom još od albuma “Last Building Burning” iz 2018.godine. Na prošlogodišnjem albumu Cloud Nothings su se vratili saradnji sa Steve Albinijem, i snimali u njegovom studiju Electric Audio. Sa Albinijem su sarađivali na albumu “Attack on Memory” (2012).  Ovaj album, “Attack on Memory”, iako treći u karijeri, i drugi je koji je snimljen u pravom studiju, prvi je na kome su se Cloud Nothings pojavili kao ceo bend, kako na snimanju tako i u komponovanju pesama.

Baldi na dva pomenuta albuma iz 2020.godine, bio prilično ograničen tehničkim mogućnostima svog kućnog studija, ali i odsustvom ostalih članova benda.  Na “The Shadow I Remember” nije bilo takvih ograničenja i to se da primetiti. Album je bučan, žestok i silovit kako to i očekujemo od Cloud Nothings.

Iako su se Cloud Nothings manje više držali proverene zvučne matrice tokom čitave karijere, ne može se reći da su jednostavno reciklirali svoj zvuk na svakom novom albumu. Tokom prethodne decenije i svih objavljenih albuma, bilo je primetnih promena u generalnoj atmosferi albuma, dinamici kao i u raznim uticajima pod kojima su albumi nastajali.

Nakon veoma žestokog i besnog “Last Building Burning”,  “The Shadow I Remember” može delovati kao emotivno i zvučno malo mirniji album. Samo početak albuma i pesma “Olso” kreće laganim klavirom,  mirnim vokalom i blažim gitarama, ali ne zadugo. Već na prvom refrenu dolazi do uletanja u čvršće gitarske vode i rafalnu paljbu, na celom albumu na bubnjevima odličnog Gerycza,   i veoma žestokog kraja.