Apple TV+ / 2021
Jesse Peretz, Michael Showalter
Georgia Pritchett (developed by)
United States
7.5
7

Will Ferrell proslavio se glumeći imbecile. Infantilne tipove od tridesetak ili četrdesetak godina koji se obično ponašaju kao da imaju deset ili dvanaest godina. Tek u rijetkim trenucima on je odlučio iskočiti iz tog lika, a dosta drukčiji nego inače on je u ovoj čak zastrašujućoj više dramskoj, nego komičnoj mini seriji snimljenoj prema istinitim događajima. "The Shrink Next Door" snimljen je po istoimenom podcastu o psihijatru koji je desetljećima iskorištavao svog pacijenta. Jasno da je taj pacijent, u početku četrdesetogodišnji, njujorški Židov Marty Markowitz upravo Ferrell, dok je manipulativni, sociopatski psihić Paul Rudd.

Priča tu kreće 1982. godine kada povučeni, nesigurni Marty na sugestiju sestre Phyllis (Kathryn Hahn) odluči potražit pomoć psihijatra. Nedavno su im umrli roditelji za koje je Marty bio jako vezan i ovaj prilično nesamostalni tip sada bi trebao biti odgovoran za obiteljsku tvrtku. Igrom slučaja Marty će završiti kod dr. Ikea Herschkopfa (Rudd) i u početku će njegov nekonvencionalni pristup davati rezultate. No, kad dr. Ike shvati da je Marty naivni i prostodušni tip koji se boji svega, a usput je od roditelja naslijedio lijepo bogatstvo, počet će postupno posve preuzimati konce njegovog života. Serija zapravo i počinje tridesetak godina kasnije kad vidimo starca za kojeg ćemo potom shvatiti da je Marty kako razbija neku luksuznu kuću i dvorište poslije zabave, a potom se vraćamo na početak.

Iako je uloga Martyja pomalo netipična za Ferrella, opet je on blentava zbunjola, nesigurni i infantilni, emocionalno nerazvijeni tip. Ali on nije sada jedan od onih tipičnih likova koji se stalno krevelje, već je on posve prigušen, kao spužva, jedan od onih tipova koje staviš na jedno mjesto i on se ne miče sve dok mu se to ne kaže. Kad bolesni manipulativni sociopat poput dr. Ikea shvati tko mu je upao u ruke, on će početi iskorištavati Martyja i vrlo brzo kao da će mu potpuno isprati mozak. Sve i najmanje životne odluke Marty će prepustiti svom psihijatru, vjerujući da on to radi u njegovu korist, a morat će proći gotovo trideset godina da bi shvatio što je zapravo napravio od života.

"The Shrink Next Door" je zaista jedna od onih toliko nevjerojatnih, apsurdnih i stravičnih priča da jednostavno moraju biti stvarne. Ova osmodijelna serija u početku možda i kreće kao klasična humorno - dramska priča, pogotovo kad vidimo da je Ferrell opet nekakav blentavac. No, najveće iznenađenje ove serije je što ćemo vrlo brzo shvatiti da nema tu baš razloga za smijeh i da je sve to što će se događati i više nego bolesno i tužno. I Ferrell je opet u dobroj formi kao nesigurni slabić kojeg bi čovjek najradije dobro išamarao da dođe malo sebi kad shvati što mu se to događa i kako je uspio potpasti pod potpuni utjecaj kretena koji mu zapravo ne želi ništa dobro. Nažalost, Rudd je tu puno slabija karika i nikako mi nije sjeo jer da je ta uloga bolje pogođena možda bi ova na kraju dobra serija zaslužila i bolju ocjenu.