Sebastian Schipper
Sebastian Schipper, Olivia Neergaard-Holm, Eike Frederik Schulz
Germany
German, English, Spanish, Turkish
9
9

Kada bismo svi znali unapred šta će nam se dogoditi posle neke odluke koju donesemo verovatno nikad ne bismo pravili greške. A pošto nemamo pojma, često pravimo greške - nekad manje, nekad veće, a ponekad kobne. Uostalom, ko još donosi pametne odluke u 4 sata ujutru? "Victoria" je film koji se odvija u stvarnom vremenu, jedne noći u Berlinu. Nema laži, nema prevare, to što vidimo, to je i snimljeno.

Film je premijeru imao na Berlinalu, gde je odmah (2015. godine) postao hit među određenom kritikom i publikom i pobrao tri nagrade; najvažnija je svakako Srebrni Medved za kameru. Nagrade su stizale i sa drugih festivala, bilo je tu još dosta nemačkih nacionalnih nagrada i nekoliko nominacija za nagrade EFA (Evropske Filmske Akademije). Međutim, "Victoria" nije samo uspešan “festivalski hit”, nego i punokrvni filmski eksperiment o kojem će se još dugo pričati. Radi se o izuzetno napetom filmu koji prolazi kroz nekoliko žanrova, sjajno koristi svoje lokacije, gradske ulice, te Berlin sa svojim klubovima. Osnovna priča se svodi na “devojku koja se sama vraća kući noću”, ali ona nema nikakve specijalne moći, a nije čak ni na domaćem terenu.

Naša glavna junakinja Victoria (Laia Costa, glumica iz Barcelone, ovde blista u punom sjaju) je lepa, mlada i ljubazna devojka, koja se nedavno preselila u Berlin. Tu sada radi kao konobarica za minimalac, ne poznaje nikoga, a nemački još uvek nije naučila (govori engleski). Negde oko 4 sata ujutru, Victoria napušta noćni klub u kojem je bezbrižno plesala celu noć, a na izlazu upoznaje četiri mladića, koja su čuvari kluba upravo izbacili napolje.

U većini slučajeva samo to bi već bio dovoljan signal da su Sonne (Frederick Lau), Boxer (Franz Rogowski), Blinker (Burak Yigit) i Fuss (Max Mauff) ekipa za izbegavanje. Međutim, što zbog alkohola, što zbog usamljenosti, Victoria će prihvatiti njihov poziv za nastavak druženja. Nakon kratkog razgovora s njima, postaje jasno da se Victoria i jedan od mladića sviđaju jedno drugom. Njih dvoje zajedno pokušavaju da se odvoje od grupe kako bi bili sami, puno šetaju i razgovaraju, a reditelj Sebastian Schipper i kinematograf Sturla Brandth Grøvlen kruže kamerom oko ovog simpatičnog para. Njihovi razgovori izgledaju iskreno i dirljivo, posebno razgovor u kafiću kojeg drži Victoria, međutim, uskoro sledi pravi pakao! Trenutak kada je prihvatila poziv za druženje pokazaće se da je to bila najgora odluka u njenom životu.

Do skoro polovine filma imate osećaj da se radi o nekom totalno drugačijem žanru, a ne o krimi-trileru visokog kalibra u koji će se pretvoriti. Saznajemo da ti momci imaju neke opasne planove za to veče. Vraćaju se ostali u kafić i govore kako im je potreban još jedan čovek da odrade jedan posao, pa pitaju Viktoriju da li bi htela da pomogne u tom poslu, naglašavajući više puta samo da im je hitno potreban još jedan čovek za to, ništa konkretno o kakvom poslu se radi.