Black Country, New Road - Ants From Up There [2022]

Black Country, New Road
Ants From Up There
Ninja Tune / 2022
9.3
9

Londoska sedmorka Black Country, New Road, odličnim debi albumom „For the First Time“ dobro je potresla fanove nezavisne muzičke scene. Neverovatna mešavina, post punka, džeza, rocka, barkonog popa i uticaja još gomile drugih žanrova zvučala je veoma sveže, intrigantno čudsno ali i uzbudljivo. Uostalom kao i mlada britanska indie scene poslednjih godina.

U drugoj polovini prošle godine bend je najavio drugi album „Ants From Up There“. Singlovi koji su prethodili albumu davali su naznake da je bend svojom muzikom otišao i korak dalje.  Iako je prethodni album „For the First Time“ po svemu bio odličan, ipak je on nastajao tokom dužeg perioda rada benda, te je na momente delovao malo nekonzistentno, i to jedino kada se uporedi sa novim “Ants From Up There“. Black Country, New Road na drugom albumu svuče kompkatnije, njihov zvuk je foksuraniji i bogatiji, stihovi su snažniji i ekspresivniji, i jednostavno u svemu je jedan veliki korak u napred za bend.

Black Country, New Road pripadaju onoj struji novih britanskih bendova, koji malo više eksperimentišu sa svojim zvukom, poput bendova Squid i Black Midi, i to je nešto što ne izostaje i na ovom albumu. Nakon kratkog instrumentalnog introa, dolazi „Chaos Space Marine“, pesma, koja uz svu svoju zvučnu kompleksnost, možda najbliže približava Black Country, New Road klasičnom indie rock zvuku. Bend je naveo da su tokom pandemije i stvaranja ovog albuma veoma slušali, onih prvih par izvanrednih albuma Arcade Fire, te se njihov uticaj da osetiti u ovoj pesmi, ali i u pojedinim momentima tokom albuma.

Black Country, New Road su se na ovom albumu približili muzičkim strukturama prijemčivijim širem spektru ljubitelja muzike, a da pri tome nisu ni malo izgubili na autentičnosti i inventivnosti, što se i tekako da osetiti u „The Place Where He Inserted the Blade“ koja nosi grandioznost filmske muzike ili „Snow Globe“ u kojoj je bubnjar Charlie Wayna apsolutno zablistao.

„Concorde“ donosi majstorski aranžirane deonice, saksofona, violine, klavira i gitare, uz podršku odlične ritam sekcije prepliću se u veoma lepim melodijama koje nose upečatljiv  Woodov vokal.

„Bread Song“ je na početku tiha i spora. Iako se dinamika ne menja u pesmi, tihu detalji pretapaju se u izvrsne i emotivno nabijene minijature baroknog popa.