Belle & Sebastian - A Bit of Previous [2022]

Belle & Sebastian
A Bit of Previous
Matador / 2022
8.7
9

Belle & Sebastian su došli u fazu karijere, kada svoje fanove mogu da iznenade samo u jednoj situaciji, a to je da snime loš album. Tako nešto se nije dogodilo ni ove godine nakon njihovog 11 studijskog albuma „A Bit Of Previous“.

Belle & Sebastian su u svojoj karijeri imali one albume koje možemo već sada smatrati antologijskim, imali su i malo slabije i malo bolje albume ali kada se uzme neki prosek, za njihove albume se uvek moglo reći da su dobri, čak i kada je, recimo bend kreativno ograničen kao šta je to bilo sa njihovim prethodnim albumom „A Days of Bagnols Summer“, saundtrekom za istoimeni film.

Pre pomenutog, prethodnog albuma, Belle & Sebastian imali su još jedan neortodoksni pristup izdavanju svoje muzike. „How to Solve a Human Problem“ nije bio klasičan studijski album, već kompilacijski album tri Epja koje je bend objavio u drugoj polovoni 2017 i početkom 2018. godine, te nije ni uračunat u onih jedanaest studijskih albuma, pa tako je „A  Bit of Previous“ prvi standardni studijski album ovih škotskih pop velikana u poslednjih sedam godina, preciznije albuma „Girls in a Peacetime Wants to Dance“ iz 2015. godine.

Ovaj album zanimljivi je još po jednoj činjenici, da je snimljen u njihovom rodnom gradu Glazgovu, prvi put nakon 2000. godine, zbog pandemije bend je morao da se prilagodi situaciji, i te su kao studio za snimanje, iskoristili studio u kome održavaju probe i povrh svega, album su producirali sami članovi benda.

Mnogi od muzičkih velikana, kako godine prolaze i dolaze njihovi albumi, često se zadovoljavaju sa par veoma dobrih pesama na albumu, dok su ostale jedva dovoljnog kvaliteta da popune album. Da li je to zbog nedostatka inspiracije, volje za stvaranjem muzike ili je jednostavno otaljavanje posla, Belle & Sebastian nikada nisu bili takav bend.

Svaki album Belle & Sebastian uvek ima određen broj izvanrednih pesama, pravih malih pop remek dela, koji čine perfektno otelotvorenje zvuka benda. „Talk to Me, Talk to Me“ je upravo takva pesma, savršeni ,razdragani, sunčani, sa zdravom dozom melanholije, Belle & Sebastian gitarski pop u svakom tonu, od početka do kraja, uz odličnu hemiju glavnih vokala Stuarta Murdocha i Sare Martin.