The Florida Project
A24 / 2017
Sean Baker
Sean Baker, Chris Bergoch
8.5
8

Da postoje Oscari za decu odmah bih ga dodelio Brooklynn Prince, devojčici koja u filmu "The Florida Project" blista u punom sjaju. Možda će na početku pomalo ići na živce svojim vrištanjem i divljanjem, ali kasnije kada shvatimo neke stvari počećemo da saosećamo sa njom. Ima tu još dece, a imamo i jednog izuzetnog i poznatog starijeg glumca koji će film dodatno podići na jedan viši nivo. Nije lako raditi sa decom na filmovima, posebno tako mladom, jer im nije baš tako lako objasniti šta se traži od njih, ali reditelj i scenarista Sean Baker (ovo je njegov šesti film, najbolji od svih koje je snimio) je očigledno pronašao nestvarno talentovanu decu, posebno se to odnosi na Brooklynn Prince koja zaista nosi ceo film.

Jeste li, dragi čitaoci, primetili jednu stvar kod Amerike: obično putem televizije i raznih magazina vidimo tu „lepu“ Ameriku – atraktivne plavuše i nabildovane momke kako se brčkaju u đakuzijima, ferrarije, lamborghinije, to je slika Amerike koju nam MTV i slični kanali guraju pod nos. Istina je sledeća – dok se neki milijarderi vozikaju u privatnim avionima, nekoliko kilometara od njih ljudi krepavaju od gladi, a to je obično ona Amerika koja se vrlo često i uporno pokušava sakriti. Ista je situacija sa američkim filmom, tek poneki se bave onom drugom Amerikom, odnosno onom koja je puno bliža istini: Amerika u kojoj nema happy enda, Amerika koja je prljava, smrdljiva, ofucana, do srži pokvarena i propala država prepuna ljudi nesretnih sudbina, ljudi koji nikako ne mogu da ostvare svoj američki san.

Film "The Florida Project" važi za jedan od najboljih filmova iz 2017. godine. U pitanju je socijalna drama, a u priči pratimo ljude čija je životna situacija takva da žive po motelima i svakog dana mogu završiti na ulici. Za njih je frustrirajuća činjenica da se moteli u kojima žive nalaze u poslovnoj zoni oko mesta iz snova, Disney Worlda nadomak Orlanda na Floridi, ali da oni tamo nikada nisu bili i ne mogu otići. Priča je uglavnom ispričana iz perspektive devojčice Moonee (Brooklynn Prince) i njene majke Halley (Bria Vinaite). Po cele dane Moonee sa svojom bandom vršnjaka divlja uokolo i pravi pizdarije, izluđuje sve stanare, a posebno menadžera Bobbyja (Willem Dafoe). To, međutim, nisu nekakva dobra deca, neke simpatične male barabe koje rade bezazlene nestašluke. Ne, ta deca i te kako znaju biti sebična i surova, bezobrazna i bezosećajna, zahtevna i nekako divlja. Opet, nisu oni krivi što su takvi. S kim i kako odrastaju, ni ta deca nisu mogla bolje ispasti.