Willow
Lusacfilms / Disney + / 2022
Philippa Lowthorpe, Debs Paterson, Stephen Woolfenden, Jamie Childs
Jonathan Kasdan, George Lucas
5.5
5

Svima nam je poynat onaj osećaj da je sve nekada bilo bolje. Da je muzika bila bolje, da se više ne snimaju filmovi kao nekad, da su žene nekad bile lepše, da smo mi bili mnogo pametniji od dece i tinejdžera danas. Naravno da sve ovo uglavnom nije tačno. Sa druge strane, sasvim normalna pojava je, da nešto što nas je oduševilo u detinjstvu, kad odrastete jednostavno ne ostavlja ni blizu isti utisak. To je meni bio slušaj sa kultnim filmom žanra epske fantastike “Willow”.

Kao dečak bio sam oduševljen tim filmom, kada sam ga pogledao nedavno, pre prve epizode prošlogodinje tv serije “Willow”, bio sam zatečen koliko mi je utisak potpuno drugačiji od onog koji sam pamtio. “Willow” iz 1988. godine je svakako zabavan film, ali ni blizu toliko dobar koliko sam mislio, što je generalno utisak i sa još nekim Lucasovim delima (George Lucas je napisao scenario i režirao pomenuti film), sa izuzetkom “American Graffiti” koji je i dalje remek delo. U samom filmu ima toliko toga što bih sada, u ovim godinama zamerio, da nema svhe ni počinjati pisati o tome.

Sa rastom popularnosti ekranizacije epske fantastike Lucasfilm i Disney su očigledno smatrali da je možda pogodno vreme snimiti nastavak pomenutog filma u obliku tv serije, koja će se dešavati nekih dvadesetak godina nakon radnje iz originalnog filma. Naravno, obe ove kompanije su poznate po tome da žele da izmuzu maksimalno novca iz svega što se dotaktnu, a uzjahivanje talasa popularnosti epske fantastike je kao stvoreno za prisećanje jednog klasika žanra. Lucasfilms i Disney su poslednjih godina, ma koliko mi to bilo čudno izjaviti, imali neka pristojna ostvarenja, pre svega kroz tv serije iz Star Wars univerzuma. Tako da sam imao blaga očekivanja da tv serija “Willow” može biti bar, ako ne koliko toliko pristojno ostvarenje, ono bar zabavno. Teško sam se prevario.

Za početak “Willow” otvara par tema za razmišljanje i to: da li su scenarist ove tv serije koristili onaj popularni Chat AI za pisanje zadavši mu samo osnovne woke/politički korektne parameter, jer cela tv serija je poptuni kliše od početka do kraja bez ikakve logike, ili pak da li oni koji daju novac koriste neki algoritam koji samo proveri da li su čekirane svi potrebni woke/pc sadržaji, dok sam scenario pišu osobe sa opasno smanjenom inteligencijom koje su posao dobile preko debele veze, što pak i nije teško poverovati, dovoljno je prisetiti se prošlogodišnje tv serije "The Lord of The Rings: The Ring of Power"