Seong Hun Kim
Lee Hae-jun, Seong Hun Kim, Seong Hun Kim
Južna Koreja
korejski
8.0
8

Niko od nas ne želi da bude u koži glavnog junaka filma "A Hard Day", jer mnogo toga lošeg se događa u njegovom životu. Nisu to neki mali problemi koji će lako da se reše, nego ozbiljne muke. Dakle, sigurno se ne radi o jednom teškom danu, kako naslov kaže, i ostaje nepoznato koliko dugo muke kod našeg junaka traju i pre nego što počne film.

Detektiv Gun-soo ima loš dan. Danas je sahrana njegove majke, pa je krenuo kući. Ima obavezu da je sahrani i ožali, sveže je razveden, a ni na poslu mu ne cvetaju ruže, ali uvek može gore. On će tokom vožnje autom pregaziti pešaka koji se niotkuda pojavio na putu. U panici, Gun-soo (glumac Lee Sun-kyun) će ubaciti leš u gepek i nastaviti vožnju. Veoma brzo stiže novi problem, zaustavlja ga policija. Da stvar bude još gora, Gun-soo je konzumirao alkohol i policajac ga ne želi pustiti. Nakon dugotrajnog prepucavanja koje će čak dovesti do fizičkog obračuna, Gun-soo ipak nekako uspeva da reši problem, ali i da smisli gde i kako da sakrije leš koji vozi u gepeku (neću otkrivati kako, urnebesno je, jedna od najboljih scena). Međutim, tek nakon skrivanja mrtvaca počinju pravi problemi. Naime, odmah sledećeg dana njegovo odeljenje dobija zadatak da uhapsi tipa kojeg je Gun-soo pregazio, a ono što je još luđe, neko je video šta je Gun-soo uradio, i taj neko je vešt i spretan, što i ne čudi jer je u pitanju jedan od policajaca, detektiv Park (Cho Jin-woong). Igrarije između dva muškarca i dva policajca počinju...

Film "A Hard Day" je izazvao buru oduševljenja na festivalu u Kanu. Nije to tek tako, jer je priča vrlo dobro ispričana i puna obrta, nema ni minuta dosade. Pritom, glumci su izvanredni, a tu je i crni humor koji je legao jako dobro. I mnogo bolji reditelji su se okušali u ovome i nisu uspeli. Kad smo već kod toga, režiju potpisuje Kim Seong-Hun, reditelj i scenarista koji nije previše poznat (moram priznati, čak ni meni), ali to ne znači da ne zna da napravi vrhunski krimi-triler. Uostalom, on dolazi iz Južne Koreje, a znamo kakvi su tamo majstori za film.

Kod ovakvih napetih trilera cilj je održati atmosferu i tempo od prve do poslednje scene filma. Kim Seong-Hun to uspeva veštom režijom i sjajnim osećajem za ritam. Za glavnog junaka neće biti radosnih trenutaka, atmosfera će ostati mračna i paranoidna, sve će prštati od akcije, i nikada ne znamo gde će nas dvojica detektiva odvesti.

Nakon ovog, snimio je Kim Seong-Hun još jedan dobar film, "Tunnel" (2016), u kojem je čovek, koji se vraćao kući sa rođendanskom tortom, ostao zarobljen u srušenom tunelu. Oba filma imaju jednu zajedničku stvar: od početka do završetka glavni likovi vode tešku borbu za opstanak. Iako ni jedan ni drugi ne donose nikakve inovacije, dovoljno su gledljivi i zabavni. Štaviše, reč je o dva više nego solidna filma.