Tom Clancy’s Jack Ryan
Sezona 3
Amazon Prime / 2022
Tom Clancy, Carlton Cuse, Carlton Cuse
7.9
7

Iako se šuškalo prethodnih godina na možda i neće biti treće sezone tv serije „Tom Clancy’s Jack Ryan“ ipak smo dobili treću, a deluje da će biti i četvrte. Prva sezona ove tv serije bilo je sasvim prosečno ostvarenje sa špijunskom tematikom. U prvoj sezoni glavni neprijatelji bili su muslimani, u drugoj sezoni radnja je fokusirana na Latinsku Ameriku, dok se u trećoj sezoni Jack Ryan (John Krasinski) seli u Evropu i ovog puta su upravo pogodili prave negativce, naravno ruse.

Jack Ryan je na misiji u Atini gde dobija poverljive informacije o ruskom naučniku koji želi da pobegne iy svoje majčice Rusije. Uz gomilu peripetija i jednog mutantnog ruskog FSB agenta naučnik biva ubijen ali ne pre nego što otkrije da se nešto opako kuva u Kremlju.

Od tog trenutka kreće jedna vratolomna, luda i veoma napeta trka kroz velegrade Evrope, od Atine, preko Rima, Beča, Praga, neke ruske vukojebine pa do same Moskve i laguma ispod Kremlja.

Za razliku od sličnih špijunskih serija poput fenomenalne “Homeland” ili “Berlin Station” i sličnih, Tom Clancy’s Jack Ryan“ je uvek bila za nijansu više fokusirana na akciju i na veoma brzo smenjivanje bitnih situacija, te je ponekad delovalo da je ceo concept previše zbzan, labav i bledunjav.

U ovoj sezoni nema takvih problema. Pored već poznatih likova poput Jamesa Greera (Wendell Pierce) i Mikea Novembera (Michael Kelly) novi likovi su znatno bolje uvedeni i predstavljeni publici. Pre svega tu imamo češku predsednicu Alinu Kovac (Nina Hoss), njenog oca Petra Kovaca (Peter Guinness) i Luke (James Cosmo), top špijuna FSB-a. Veoma dobro iskorištenim scenama iz prošlosti obrazložena je aktuelna situacija, kao i umešanost glavnih likova u zavrzlamu koja preti da dovede do novog svetskog rata.

Treba napomenuti da je produkcija ove tv serije započela još 2020. dok je snimanje krenula u proleće 2021. godine, tako da je predstavljanje Rusije kao aktulenog svetskog zločinca broj jedan, veoma dobro predviđeno, a zatim i pravovremeno tempirano emitovanje iste.

Doduše, gledajući glavne negativce, naravno ruse, generalno i nije bilo tako teško pretpostaviti kako će se stvari odvijati na globalno političkoj sceni. Dovoljno je pogledati rusku aktuelnu političku scenu i političku garnituru, gde je i najveći opozicinar (onaj jedan jedini, koji truli u tamnici, ostali su se svi spotakli niz stepenice ili popadali kroz prozore) debelo zagrizao u ultra desnu, nacionalističku retoriku, te ukapirati stanje uma u toj državi.

Elem, glavni protagonisti i dalje žive u prošlosti, sniju neke snove o ponovnom formiranju Sovjetskog Saveza, ili Ruskog carstva, te jedan od njih daje savršenu sliku današnje Rusije sledećim rečima “Nekada smo bili najstrašnija nacija na planeti, svi su nas se bojali, sada smo zemlja kurvi, kriminalaca i birokrata”.

Ono što pak scenaristi ovde pokušavaju da nam predstave je da i kod rusa postoje oni zli i oni manje zli (da ne kažem dobri) koji i dalje dele opšte prihvaćene civilizacijske vrednosti. Možda takvih i ima, ali posledniih godinu dana ostavlja mi mnogo prostora da u to sumnjam. Nekim čudom ovde je tako predstavljen ruski predsednik, koji nije ćelavi poludeli kepec, već je visok i markantan čovek, dok je glavni zlikovac mali, na izgled bedni birokrata, koji iz senke nešto mulja i pokušava pučem da preuzme vlast.

Sve u svemu, treća sezona „Tom Clancy’s Jack Ryan“ je konačno ispala baš kako to treba jedna dobra špijunska serija da bude, vratolomno brza, napeta, sa nizom preokreta i puno akcije, te ostavlja bez daha, posebno u poslednjih par epizoda.