Paramount Pictures / Entertainment One / 2023
John Francis Daley, Jonathan Goldstein
Jonathan Goldstein, John Francis Daley, Michael Gilio
engleski
7.5
7

Moje prvo putovanje u svet Faerun bilo je uz video igru „Baldur’s Gate“. U tom trenutku, tamo negde krajem 90ih to je bila upravo savršena video igra, što i nakon četvrt veka i dalje jeste. Ali kakve veze ima „Baldur’s Gate“ sa filmom „Dungeons & Dragons Honor Amongs Thiefs“. Svima onima koji su upoznati sa fenomenom „Dungeons & Dragons“ biće odmah jasno, a oni koji nemaju pojma o čemu govorim, pokušaću da objasnim u par rečenica.

Dungeons & Dragons“ nastao je u prvoj polovini sedamdestih kao set pravila za stone RPG (role playing games) igre. Od tada „Dungeons & Dragons“ su postali mnogo više od toga. Naravno da su u centru i dalje stone igre koje su već decenijama veoma popularne širom sveta. Sada u sav taj univerzum spada i mnogo knjiga, stripova, video igara ali tek jedva par filmova. Sve vezano za „Dungeons & Dragons“ kreiralo je mnogo ljudi tokom decenija, držeći se postavljenog seta pravila (gde uglavnom spadaju dozvoljene rase, profesije ili klase, tehnike borbe pomoću čudnih 20to stranih kockica, itd), sve ostalo su bili potpuno slobodni da izmaštaju, te je tako nastalo mnoštvo čarobnih svetova u kojima su se odvijale epske avanture za stolovima, za tastaturom ili pak na stranicama romana.

Svi ti svetovi imali su detaljno kreirane mape, čitavih svetova i kontinenta, do najsitnijih detalja napisanu istoriju, po nekad u rasponu od par hiljada godina. Od svih svetova, možda i najpoznatiji je Forgotten Realms univerzum ili recimo svet, dok je Faerun kontinent na tom svetu. Upravo ta dva pojma, Forgotten Realms i Faerun su meni prva i glavna asocijacija na „Dungeons & Dragons“, svet u kome je smeštena pomenuta igra  „Baldur’s Gate“, jedan od mojih omiljenih serijala knjiga od tamnom vilovnjaku Drizzt Do’Urdenu ( ne zbog svog kvaliteta, jer RA Salvatore, ruku na srce i nije neki pisac, već zbog karaktera koje je stvorio) ali i film „Dungeons & Dragons Honor Amongs Thiefs“ i koliko ja znam i jedini.

Pre dvadesetak godina bio je još jedan očajan pokušaj ekranizacije „Dungeons & Dragons“ univerzuma, koji je epski propao i pored Jeremy Ironsa u glavnoj ulozi. Od tada korporacija Hasbro, koja poseduje sva intelekutalna prava vezana za bilo šta što ima etiketu „Dungeons & Dragons“ ne daje olako dozvole niti za ekranizacije, ni za video igre. Može biti da im je cilj nije kvantitet već kvalitet, ili bar da ne to za nšta daju novac i licencu ne bude onako očajno kao pomenuti film.

Dungeons & Dragons Honor Amongs Thiefs“ je daleko od svog prethodnika (koji koliko ja znam i nije bio smešten u Faerun ili bilo koji drugi malo poznatiji D&D univerzum), već na samo početku čekira puno potrebnih boksove sa pristojnu adaptaciju D&D materijala. Imamo jezgro družine barda Edgina Darvisa (Chris Pine) i varvarku Holgu Kilgore (Michelle Rodriguez) pripadnica plemena Losa iz ledene tundre Icewind Dale-a. Nakon bekstva Edgin dolazi po svoju maloletnu kćer koju je ostavio na čuvanje svom prijatelju  iz družine Forge-u Fitzwilliamu (Hugh Grant), lopovu i prevarantu. Od tog trenutka kreće peripetija u kojoj vidimo klasične elemente jedne avanture u D&D svetu, prvo okupljanje družine, zatim potragu za nekim magijskim predmetom, obično neophodnim za rešavanje zadatka, zatim rešavanja manjih kvestova koji vode do konačnog obračuna sa glavnim negativcem.