Eden Lake
StudioCanal UK / 2008
James Watkins
James Watkins
7.5
7

Odlazak u prirodu, postavljanje šatora i uživanje pored reke zvuči idealno, posebno ako ste u društvu drage osobe, ali šta ako se taj odmor pretvori u pravi pakao? Naši protagonisti Jenny (Kelly Reilly) i njen voljeni Steve (Michael Fassbender) su krenuli na putovanje. Oni odlaze džipom ka selu, u kojem će samo kratko provesti vreme, a zatim će nastaviti s vožnjom. Naizgled savršeno mesto za odmor pronašli su duboko u šumi, na obali jezera, gde postavljaju šator. Međutim, na istom mestu će se vrlo brzo pojaviti maloletna banda, te Steve odmah ulazi u sukob. I čini se da je uspeo da reši problem i da ih otera, no kada se kasnije ponovo sretnu sa bandom u šumi, stvari postaju daleko ozbiljnije i borba za život počinje.

Deca buše gume na njihovom automobilu, maltretiraju ih dok spavaju u šatoru... A kada Steve bandi ubije rotvajlera, banda će postati još okrutnija i agresivnija. Ceo film "Eden Lake" se odigrava u šumi, a ova deca su uigran tim i savršeno poznaju teren. Steve možda jeste stariji i snažniji, ali to mu neće mnogo pomoći protiv bande koja je brojčano jača, pritom i naoružana noževima, te će Steve uskoro biti najstrašnije mučen. Reditelj i scenarista James Watkins, rođen u Velikoj Britaniji, pobrinuo se da sve to izgleda realistično i moguće.

"Eden Lake" je jedan odličan horor-triler sa vrlo napetom radnjom i odličnim likovima. Članove bande izuzetno dobro glume izabrani mladi glumci, a od vodećeg dvojca posebno se ističe Kelly Reilly, koja uverljivo igra Jenny, devojku za čiju sudbinu zaista strepimo. S druge strane, harizmatični irsko-nemački glumac Michael Fassbender koji igra Stevea je takođe dobar: on planira da zaprosi Jenny, te pokušava da nađe pravo vreme i mesto da to uradi.

Čak i od malih sporednih uloga tinejdžera dobijamo vrhunsku glumu. Iznad svih njih stoji Jack O'Connell, glumac poznat po filmu "Starred Up" (2013), u kojem je briljantno glumio mladog kriminalca koji će završiti u zatvoru za odrasle, a na istom mestu nalazi se i njegov otac. U "Eden Lake" njegovo ime je Brett - mladić sposoban za izuzetno zlobno nasilje, uživa u patnji drugih i predstavlja apsolutnu pretnju za naše protagoniste. Ono što će on i ostatak bande učiniti Steveu nije nimalo prijatno za gledanje, u pitanju je zastrašujuće mučenje. Brett maltretira i svoje prijatelje, primoravajući ih da učestvuju u sadističkom mučenju, tako da imaju isto toliko krvi na rukama kao i on. Grupa mladih delikvenata vezuje Stevea za drvo, te ga bodu nožem. I Jenny je na meti bande, ona se u jednom trenutku krije od tinejdžera u kanti za smeće punoj trulih životinjskih leševa. Da li će Steve i Jenny uspeti savladati svoje mučitelje i pobeći na sigurno? Watkins nas tera da pogađamo.

Bez dileme, "Eden Lake" ima neke od najstrašnijih scena mučenja. I nisu to samo mučenja sa noževima, ova deca su sposobna za razne gadosti, uključujući i spaljivanje ljudi. Neću reći da je priča "Eden Lake" najoriginalnija ideja, ima sličnosti sa drugim horor filmovima i svi znamo da se horor koji se dešava u šumi često svodi na borbu za opstanak, ali Watkins itekako uspeva da nam „proda” svoju filmsku priču, koja kad nas „zgrabi” više ne pušta.

Brutalan i zadivljujući, "Eden Lake" je stručno osmišljen film, te sasvim dobro „vozi”, a kada još uzmemo u obzir da je ovo Jamesu Watkinsu dugometražni debi, onda nam ništa drugo ne preostaje nego da mu uputimo pohvalu.

Autor: Marko Jovanović