Fernando Coimbra
Fernando Coimbra
Brazil
Portugalski
8.5
8

Brazilska kinematografija je veoma raznolika i kvalitetna, i nije iznenađenje kada iz Brazila stigne odličan film. Brazilski reditelj i scenarista Fernando Coimbra je skrenuo pažnju na sebe kratkometražnim filmovima, a zatim je počeo da režira i dugometražne, ali je zaslužan i za nekoliko televizijskih serija. "A Wolf at the Door" je njegov debitantski dugometražni film, a svetsku premijeru je imao na festivalu u Torontu, u septembru 2013. godine. Film je prikazan i na drugim festivalima, i može se pohvaliti sa velikim brojem nagrada. Reč je o triler-drami, koja poseduje šokantnu i uzbudljivu priču.

Priču pratimo iz dve perspektive, odnosno dva glavna lika. Oni su Bernardo (Milhem Cortaz) i njegova mnogo mlađa ljubavnica Rosa (Leandra Leal), a njih dvoje su se upoznali slučajno na tramvajskoj stanici i Bernardo je odlučio da se upusti u vanbračnu vezu sa privlačnom devojkom o kojoj ne zna apsolutno ništa.

Ono što će za njega biti usputna avantura sa mnogo mlađom devojkom sa kojom se može hvaliti među prijateljima i kolegama sa posla, za Rosu će postati nešto puno, puno ozbiljnije. Odmah na početku filma saznajemo da je Bernardova ćerka nestala: neko je stigao u školu pre njegove žene Sylvie, predstavio se lažnim imenom i odveo dete. Bernardo i njegova žena odlaze u policijsku stanicu na ispitivanje, a ubrzo stiže i Rosa, koja je glavna osumnjičena za otmicu. Bernardo priznaje da se viđao sa Rosom oko godinu dana, čak kaže da je ona počiniteljka, i u to je prilično siguran, iako nema nijedan konkretan dokaz. Kako se istraga razvija i dok policija ispituje roditelje devojčice i osumnjičenu, shvatamo da svako od njih ima potpuno drugačiju verziju priče. Film krije brojna iznenađenja i šokove i priča se malo po malo slaže kao neki mozaik ili puzzle.

Videćemo da Bernardo i dalje voli svoju ženu, i da ne želi da je ostavi, to će reći i Rosi, sa kojom će imati redovan seks, ali i burne svađe. Bernardu očigledno sve to odgovara, nema on ništa protiv toga da ima dve žene, no u jednom trenutku će shvatiti da to baš i nije pametno. S druge strane, Rosa ne želi da izgubi Bernarda, čak je spremna da posećuje njegovu ženu i napravi ozbiljan problem. Iako Bernardo tvrdi da je Rosi kada ju je upoznao odmah rekao da je oženjen, ona insistira da nije znala da on ima porodicu sve dok nisu već započeli strastvenu aferu. Bernardo na kraju pokušava da raskine sa njom da bi se vratio svojoj porodici, ali Rosa je već uveliko postala opsednuta njime i ostala trudna.

Leandra Leal je oduvek bila divna glumica, a ovde je odigrala možda svoju najbolju filmsku ulogu i pokazala da zaslužuje da bude na listi najvećih brazilskih izvođača, i ovo je film koji pripada njoj. Milhem Cortaz takođe zaslužuje pohvalu, u pitanju je izuzetan, iskusan brazilski glumac koji ima preko sto uloga u karijeri. Opet, ovde imamo i neverovatno talentovanog reditelja, koji nije samo dobar posao odradio režijski, nego i napisao odličan scenario, kompleksan i slojevit. Zbog hrabrog pristupa i kvalitetno odrađenog posla, a posebno zbog toga što je reč o debiju, Fernando Coimbra je zaslužio da mu se čestita.

Kada se crta na kraju podvuče, "A Wolf at the Door" je izvanredan film, koji je samo još jedna u nizu potvrda da se u Latinskoj Americi poslednjih godina događa nešto veliko kada je film u pitanju. Fernando Coimbra je autor kojeg treba pažljivo pratiti.

Autor: Marko Jovanović