Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Searchlight Pictures / 20th Century Studios / 2017
Martin McDonagh
Martin McDonagh
9.0
9

Britansko-irski reditelj i scenarista Martin McDonagh inspiraciju za film "Three Billboards Outside Ebbing, Missouri" pronašao je u istinitoj priči. Njegov dirljiv, mračno-komičan i emotivan film je zasnovan na slučaju Kathy Page. Tokom jednog putovanja autobusom u Americi, McDonagh je video dva velika bilborda, koje je postavio James Fulton, iz frustracije što ubistvo njegove ćerke, koja je ubijena u maju 1991. godine, nije rešeno. McDonagh nije mogao da izbaci iz glave ono što je video i vrlo brzo je shvatio da se u tome krije i filmska priča, te je došao na ideju da u njegovom filmu isto to učini majka nakon nestanka, ubistva ili silovanja svoje ćerke.

McDonaghov prvi film koji je režirao bio je kratkometražni "Six Shooter" (2004), nagrađen Oskarom. Stigao je zatim i prvi dugometražni, vrhunski "In Bruges" (2008), koji je bio nominovan za Oskara u kategoriji najboljeg originalnog scenarija. Nakon tog filma, četiri godine kasnije, režirao je sasvim dobar "Seven Psychopaths" (2012), a "Three Billboards Outside Ebbing, Missouri" je takođe film vredan pažnje, u kojem su veliki posao odradili i glumci, posebno Frances McDormand i Sam Rockwell, koji su apsolutno fantastični, te su oboje osvojili Oskara. McDonagh ima naviku da često radi sa svojim zvezdama: Brendanom Gleesonom, Colinom Farrellom, Christopherom Walkenom i drugima. Ovo je njegova druga saradnja sa Woodyjem Harrelsonom i Samom Rockwellom, a prva sa Frances McDormand.

Mildred (Frances McDormand) ima i te kako razloga da bude frustrirana i očajna jer je nedavno ostala bez ćerke, a nakon što lokalna policija u malom mestu u američkoj saveznoj državi Missouri mesecima ne može ništa da uradi po pitanju istrage oko silovanja i ubistva njene ćerke, Mildred je odlučila da postavi tri bilborda pored puta. Na njima stoji: "Silovana dok je umirala", "I dalje bez hapšenja?", te "Kako to, šerife Willoughby?", i uspeva Mildred donekle postići željeni efekat, odnosno uznemiriti javnost, te razdrmati lokalnu policiju.

Dakle, Mildred traži pravdu za svoju ćerku, provocirajući lokalnu policiju, uključujući šefa policije Willoughbyja (Woody Harrelson) i policajca Dixona (Sam Rockwell). Willoughby je donekle normalna osoba, ali i teško bolestan, te mu se bliži kraj života i za sobom će ostaviti mladu ženu i dvoje male dece. S druge strane, Dixon je prava budaletina, najgluplji policajac u okrugu, rasista i nasilnik koji živi neispunjenim životom i pod budnim okom svoje majke. Nakon što Mildred postavi svoje bilborde, posećuje je Willoughby, koji joj kaže: "Učinio bih sve da uhvatim ubicu vaše ćerke". Takođe joj kaže još nešto, nešto za šta veruje da će je ubediti da skine bilborde - nešto što bi ubedilo skoro svaku normalnu osobu da skine bilborde, ali Mildred odbija da to učini, iako pritisak na nju raste u gradu. Kako joj lokalni sveštenik objašnjava: "Svi su uz tebe zbog tvoje ćerke. Ali te niko ne podržava u ovome što radiš". Međutim, Mildred je izuzetno tvrdoglava i osvetoljubiva osoba, osoba koja ne okleva da uradi bilo šta i osoba koja će, ako treba, pregaziti onoliko leševa koliko je potrebno samo da otkrije krivca. Ono što sledi nakon toga je zabavna i nepredvidiva priča, u kojoj se Mildred bori da održi bilborde, iako sve više ljudi radi na tome da ih sruši.