Apple TV + / 2023
Adam Bernstein, Morten Tyldum, David Semel
Lekethia Dalcoe, Hugh Howey
Engelski
8.4
8

U poslednjih dvadesetak godina, deluje da žanr fantastike nikad nije bio popularniji.  Sve jedno da li se radi o epskoj fantastici, naučnoj fantastici, post apokaliptičnoj distropiji, literatura ovog žanra očigledno ima veliku prođu kod čitaoca. Iskreno, i pored velikog kvantiteta izdanja, od kojih su gotovo većina barem trilogije, očigledno je i da kvalitet nije ni blizu dela velikana poput Arthura Clarka, Ursule Le Guin, J.R.R. Tolkina, Phillipa K. Dicka, itd. ali to nikako ne utiče na činjenicu da je tržište knjiga preplavljeno romanima, i da ih ljudi čitaju.

Hiperprodukcija romana se na izvestan način prenela i na filmsku i tv industriju. Stiče se utisak da je dovoljno da roman doživi neki polovičan uspeh, pa da se nađe na meti velikih filmskih i tv produkcijskih kuća. U poslednjih petnaestak godina bilo je puno ekranizacija romana iz podžanrova koji spadaju u žanr fantastike.  Takođe bilo je i puno potpunih promašaja sa recimo ekranizacijama istih tih dela, za koje bi neko laički mogao pomisliti da je najlakše ekranizovati. Na prvi pogled, šta tu može da bude teško,kada imaš popularan roman, koji iza sebe ima izvesnu armiju fanova, deluje da je veoma lako, čak i nekom osrednjem scenaristi da, prateći roman napiše neki barem podnošljiv scenario.

Ali realnost je poptuno drugačija. Iz nekog razloga, shwrunneri i scenaristi, često smatraju da oni to mogu mnogo bolje od autora romana čiju ekranizaciju pripremaju, te iskasape delo, kako bi ga uklopili u recimo trenutno aktuelne trendove. Jednostavno, previše je takvih stvarenja da bi počeli sa njihovim nabrajanjem. Mnogo je manje onih koji deluju kao jedno dobro ekranizovano literarno delo.

Upravo takva je i nova tv serija „Silo“ koja je nastala po seriji romana Hugha Howeya. Ja sam po pojavi ove tv serije prvi put čuo za ovog pisca. Nikada nisam čitao njegova dela, te ne mogu da procenim kvalitet njegovih pisanih dela, ali iz kratkog sadržaja romana, deluje da imamo jednu pristojnu i zanimljivu post apokaliptičnu distropiju. Ono što je zanimljivo je da su sve knjige iz ovog serijala objavljene u periodu od 2011. do 2013. i još tada su privukle pažnju produkcijskih kuća.

Zbog raznih peripetija oko vlasništva nad pravima na romana, AppleTV+ je konačno započeo produkciju početkom ove decenije. Graham Yost, koji iza sebe ima neka veoma dobra tv i filmska ostvarenja, izabran je za showrunnera, dok su u glavnim ulogama, Rebeca Ferguson, Tim Robbins, Common, Harriet Walter.