BBC Film / 2023
Charlotte Regan
Charlotte Regan
UK
7.5
7

Iako deca ne mogu da razumeju umetnost filma kao odrasli, deca itekako umeju da zablistaju u filmovima, pa čak i ponekad nadmaše odrasle, u to smo se uverili više puta. U novom filmu „Scrapper", čiju režiju i scenario potpisuje Charlotte Regan (mlada britanska autorka koja ima 29 godina), imamo jedno takvo sjajno dete, njeno ime je Lola Campbell, a ovo joj je prvo pojavljivanje na filmu. Ova humoristična drama osvojila je Veliku nagradu žirija na festivalu u Sandensu i Reganov je dugometražni debi, ali film izgleda kao da ga je snimio autor sa ogromnim iskustvom.

Naša mlada protagonistkinja ove priče je Georgie (preslatka Lola Campbell), 12-godišnja devojčica koja će se povezati sa svojim ocem tek nakon što joj majka umre. Georgie je plavokosa, pomalo divlja, ali veoma snalažljiva devojčica koja nakon majčine smrti živi sama u kući u jednom od siromašnih delova Londona. No, svesna je da bi mogla da završi u domu za nezbrinutu decu, pa je izmislila priču da živi sa starateljem, ujakom Winstonom Churchillom.

Ona zarađuje tako što krade bicikle, vreme provodi sa prijateljem iz komšiluka Alijem, te ostaje u kući u kojoj je odrasla, pazeći da sve bude onako kako je ostavila njena majka. Georgie nema nadzor odraslih, sve dok jednog dana, kao grom iz vedra neba, čovek ne prepuzi preko ograde i predstavi joj se kao njen davno izgubljeni otac Jason (Harris Dickinson). Kada se on pojavi, sve se menja. Georgie nije srećna što ga vidi. Ostavio je nju i njenu majku, zar ne?

Jason je i sam jedno veliko dete, ali gde je on bio sve ovo vreme? Njegov osećaj odgovornosti prema Georgie se očigledno pojavio, no on mora da uspostavi kredibilitet ili čak autoritet prema svojoj ćerki koja je prilično tvrd orah. Ona deluje tako dobro sama, tako sposobna, tako kreativna... Šta joj uopšte treba od njega? Njena majka ju je naučila kako da čuva kuću, pravi spiskove i da bude organizovana.

Šta će se dalje događati i kakav će biti odnos između Jasona i Georgie? Mogu li njih dvoje „odrasti” zajedno? Iako smo imali prilike da gledamo filmove sa sličnom tematikom, Regan je napravila dopadljiv film koji zapravo nije tako mračan i sumoran kao što možda deluje na prvu. Pritom, sjajno je režiran, i više nego dobro odglumljen. Lola Campbell je, naravno, centar svake scene i ovo je film koji pripada njoj. Dickinson, mladi engleski glumac, dobro i zanimljivo igra oca koji je emocionalno otprilike istih godina kao i njegova gruba, direktna ćerka. Iako se poređenja sa „Aftersun" (2022) čine (i jesu) neizbežna, filmovi nemaju mnogo zajedničkog, osim naglašavanja odnosa oca i ćerke.

Kada se podvuče crta, „Scrapper" je veoma simpatičan film koji zaslužuje našu pažnju. Charlotte Regan je snimila film koji je podjednako pametan kao i sama Georgie. Za Lolu Campbell ovo je takođe nešto što može da joj donese mnogo dobrog i nadamo se da će nastaviti svoj put ka velikoj glumačkoj karijeri.

Autor: Marko Jovanović