Pain Hustlers
Netflix / 2023
David Yates
Wells Tower, Evan Hughes
7.0
7

Kriza ovisnosti o lijekovima protiv bolova (opioid crisis rekli bi Amerikanci) nešto je što potresa SAD već duže vrijeme. Na stotine tisuća, možda i milijuni ljudi umrli su od predoziranja lijekovima poput OxyContina i drugih lijekova na bazi opioida, a u zadnje vrijeme bilo je i nekoliko serija, filmova pa i dokumentaraca o farmaceutskoj korporaciji Perdue Pharma koja proizvodi te najpoznatije lijekove. Krimi drama Davida Yatesa donosi nam istinitu priču o jednoj drugoj farmaceutskoj kompaniji, malom poduzeću iz Floride koje je preko noći eksplodiralo i još brže propalo, a "Pain Hustlers" je standardna priča o lakomosti kakvih smo se već nagledali.

Okupljena je ovdje i respektabilna glumačka ekipa koju predvode Emily Blunt, Chris Evans i Andy Garcia, a djeluje "Pain Hustlers" kao miks filmova kao što su "The Big Short" jer likovi i tu povremeno kao u dokumentarcu objašnjavaju što rade i kako sustav funkcionira te "Vuk s Wall Streeta" jer je sve tu podjednako groteskno i karikirano. Glavna protagonistica je Liza Drake (Blunt), razvedena samohrana majka djevojčice koja boluje od epilepsije, a za život ona zarađuje kao striptizeta. Sudbonosan trenutak za nju bit će posjet njenom striptiz klubu Petea Brennera (Evans), agenta za prodaju lijekova kompanije koja je pred bankrotom.

Iako je ekscentrični vlasnik kompanije dr. Neel (Garcia) osmislio možda i najefikasniji lijek po imenu Lonafen za kronične bolove na bazi fentanila za terminalne bolesnike od karcinoma, niti jedan liječnik u državi ih ne propisuje. No, sposobna Liza će na preporuku Petea dobiti posao u toj farmaceutskoj tvrtki te će njih dvoje ubrzo osmisliti način na koji će posao eksplodirati. Naravno da će to podrazumijevati podmićivanje liječnika, a cijela priča uskoro će postati potpuno groteskna jer će se svi polakomiti.

I dok će njihov lijek ubrzo postati broj jedan u cijeloj Floridi za ublažavanje kroničnih bolova kod raka i svi će se oni preko noći obogatiti, pohlepa će ubrzo prevagnuti. Zašto samo za bolove kod raka jer bol je bol, bit će nova krilatica kompanije i vrlo brzo počet će se taj lijek koji izaziva ovisnosti propisivati i za široku namjenu. Od početka nam je zapravo jasno kako će se to završiti jer imamo povremeno i isječke u formi intervjua likova koji pričaju s istražiteljima, a iako "Pain Hustlers" ni izbliza ne ulazi u vrhunce ovog žanra, riječ je o više nego solidnom i dinamičnom filmu.

Recenzija filma preuzeta sa GamBeeFilmTvKnjiževnost.