Love Lies Bleeding
A24 / 2023
Rose Glass
Rose Glass, Weronika Tofilska
8.0
8

Britanka Rose Glass prethodno se predstavila meni odličnim hororom "Saint Maud" o mladoj medicinskoj sestri koja će postati opsjednuta spašavanjem duše svoje umiruće pacijentice. U "Love Lies Bleeding" nema pokušaja spašavanja duša, no opet je tu u središtu pažnje opsesija, a baš kao što i naziv filma sugerira, radi se tu o ljubavi, lažima i krvi. I to puno krvi jer snimila je Glass stiliziranu, na trenutke grotesknu gotovo pa linčevsku kombinaciju romanse, trilera i drame čija se radnja odvija na samom kraju osamdesetih. I to negdje na američkom jugozapadu, možda u Teksasu, a dobar dio likova ovdje je i fizički sveden gotovo na razinu karikature tog vremena.

Šuškave trenirke i ostala kičasta odjeća koja se nosila tada, minivali, urnebesne fudbalerke na kakvima bi muškim likovima pozavidjeo i Rudi Völler. Groteskni su tu i likovi koji vrijeme uglavnom provode u teretani, a kao voditeljica jedne takve radi Lousie "Lou" Langston (Kristen Stewart). Praktički na prvi pogled zaljubit će se ona u bodybildericu Jackie (Katy O'Brian) koja se pojavila u tom gradu na proputovanju do Las Vegasa gdje se održava natjecanje u tjelograđenju. Instantno će se između njih dvije razviti ljubav, a i ne znajući o kome se radi, Jackie će se zaposliti kao konobarica na streljani čiji je vlasnik otac njene drage, Lou stariji (Ed Harris s urnebesnom frizurom). No, Lou stariji je i opasni kriminalac, a situacija će tu vrlo brzo eskalirati.

I to na zanimljiv i potpuno neočekivan način, a prva scena u kojoj vidimo Lou kako čisti zaštopan zahod i pokušava se riješiti govana u teretani ima puno simbolike. Praktički do kraja filma bit će ona osuđena na čišćenje sranja iza Jackie koja će se pak u međuvremenu navući na steroide. Stilski je također "Love Lies Bleeding" iznimno zanimljiv film i podsjetio me pomalo na Refnov "Drive". Od početka do kraja to je potpuno divlja priča, neočekivano nasilna, na trenutke i nadrealna koja kao da pomalo i satiriza taj kult mišića, znoja i svega ostalog što se obično zatiče u teretani.

Možda se u početku čini da bi "Love Lies Bleeding" mogao biti očekivani i klasični noir, Glass je još jednom potvrdila da je autorica s unikatnom vizijom s kojom nikad nismo sigurni gdje će nas odvesti. Tako će i Jackie odvesti Lou potpuno neočekivanim putem, a neke šokantne i prilično brutalne situacije gotovo pa će zacementirati odnos između njih dvije. Bio je ovaj film pravo osvježenje, neočekivano, divlje, brutalno, na trenutke gotovo kaotično, a opet snimljeno s tako puno stila, na trenutke čak i duhovito. Odlična je i glazba i inače sjajnog Clinta Mansella, likovi su dobri, okruženje je zanimljivo i premda će "Love Lies Bleeding" za neke možda biti previše i pretjeran, meni je baš dobro sjela ova steroidima nabijena ludorija.