The Man in the High Castle
Amazon Prime / 2016
Frank Spotnitz, Phillip K. Dick
Engleski, Nemački, Japanski
7.9
8

Sećam se da mi je čitanje romana “Čovek u visokom dvorcu”  Phillipa K. Dicka predstavljalo veliki problem. Ne iz razloga što je to loš roman, naprotiv, fantastičan je. Roman je tako verno dočarao atmosferu alternativnog, distopijskog sveta u kome su u drugom svetskom ratu pobedile sile osovine, da je svaka vizija koja se stvara u vama, dok čitate roman bila veoma uznemirujuća, često i veoma bolna.

TV serija “The Man in the High Castle” u produkciji Amazon mreže, inspirisana je ovim romanom, i pitanje koje se može postaviti je da li su uspeli da prenesu atmosferu samog romana. Odgovor je - ne u potpunosti. Iako je svet iz ovog romana, bar što se vizuelnog aspekta tiče, veoma dobro prikazan, onaj osećaj mučnine i teskobe, pa i straha od takvog sveta i društva, koje je u meni stvaralo čitanje romana, nije se ponovio.

Jasno je da postoje scene koje su dovoljno neprijatne i koje bi svaku normalnu osobu uznemirile, ipak tv serija ne uspeva da vam se uvuče pod kožu na onaj način na koji to Dick uspeva svojim pripovedanjem.To i ne mora da bude baš preveliki problem kada je jedno televizijsko delo u pitanju, jer svet koji stvorimo u svojoj mašti, dok čitamo neki roman, često ume da bude znatno živopisniji od onog koji nam producenti i filmske ekipe prikažu u svojoj ekranizovanoj verziji.

TV serija je inspirisana romanom. Glavni likovi su isti, okruženje je isto, radnja se, bar u prvoj sezoni poklapa tu i tamo, dok je druga sezona u potpunosti delo scenarista. Priča je smeštena u šezdesete godine prošlog veka. Sile osovine su pobedile u drugom svetskom ratu. Atomska bomba je bačena na Vašington, i Sjedinjene Američke Države više ne postoje.

Podeljene su na istočni deo koji je pod kontrolom nemačkog rajha, zapadni deo je pod kontrolom japanskog carstva, dok središnji deo, onaj najsiromašniji, oko Stenovitih planina, predstavlja nezavisnu teritoriju u kojoj su spas potražili svi nesrećnici čije poreklo nije odgovaralo nakaznim vizijama novog sveta nacističkih lidera. Sudbina ostalih delova sveta sporadično se spominje u samoj tv seriji i otpilike se poklapa sa onima koje je i sam Dick prikazao u svom romanu, i koje su, kao što možete i zamisliti, užasne.

Tvorci ove tv serije su odlično odradili posao kada je u pitanju slikanje obe Amerike. Kvazidržave nazvane Američki rajh, na čijem su vrhu uglavnom američki građani koji su prihvatili nacističku ideologiju, nasuprot pacifičkog dela gde građani poreklom iz Amerike imaju status građana drugog reda, i gde je sve podređeno Japanskim okupatorima. Možete i sami pretpostaviti užasnu sudbinu ljudi koji su nacionalnog porekla koje ne odgovara nacističkoj doktrini, i to imate prilike da vidite u brojnim scenama tokom obe sezone.