Protomartyr - Relatives in Descent [2017]

Protomartyr
Relatives in Descent
Domino / 2017
8.3
8

Detroitski kvartet Protomartyr, koji čine Joe Case (vokal), Greg Ahee(gitara), Alex Leonard (bubanj) i Scott Davidson (bas), ove godine napuniće deceniju rada. Debi album objavili su “No Passion All Technique” (2012), zatim su usledili “Under Color of Official Right” (2014), “The Agent Intellect" (2015). Ove godine objavili su svoj četvrti album pod nazivom “Relatives in Descent”.

Ono što karakteriše njihova prethodne albume je veoma visok i ujednačen kvalitet. Po tome se “Relatives in Descent” ni malo ne razlikuje od svojih prethodnika. Protomartyr stvaraju mračnu post punk muziku u čijem centru su stihovi frontmana Joea Casea. Njihove pesme možemo posmatrati spoken-word poeziju koju prati muzička podloga.

Ovo je prvi album koji Protomartyr objavljuju za nezavisnu izdavačku  Domino, koja je ujedno i najveća za koju je bend izdavao, i koja im je donela publicitet koji njihova muzika zaslužuje. Ovo je, naravno, obezbedilo i više novca, kvalitetnije uslove snimanja albuma uz novog producenta  Sonny DiPierria (Animal Collective, Portugal. The Man, Dirty Projectors).

Njihova muzika zvuči jasnije i preciznije ali opet veoma mračno i na momente žestoko i prvljavo posebno kada su gitarski rifovi i melodijske linje Grega Aheea u pitanju koji u kombinaciji sa preciznom i čvrstom ritam sekcijom stvaraju tenziju, daju dinamiku i stvaraju potrebnu dramatičnost Casejevom vokalu i poeziji.

Relatives in Descent” upire prstom u probleme modernog društva, siromaštvo, politiku, prenaseljenost, otuđenost, kapitalizam, ali i više od toga, u trenutku kada dotiče tamu u kojoj se naši strahovi materijalizuju on postaje intimna ispovest ne samo autora već i svakoga ko svet vidi kakav je on ustinu jeste, mračno mesto u kome  je nada samo šaren i lepo upakovan marketinški trik.