Death Stranding - Šta smo saznali do sada

Death Stranding
Kojima Productions
Hideo Kojima

Pisati recenziju za igru koja još uvek ima status “under development” jeste redak primer uzaludnog posla, sem ukoliko se ne radi o osećaju da smo na pragu gejmng revolucije. Ukoliko se to ispostavi kao netačno, slobodno zanemarite ovaj članak, ili ga svrstajte u red promašenih recenzija, u rangu sa onom iz 1986 o igri “Elite”, koja je imala zaključak, u stilu, “pogledajte ovu igru, ni za sto godina se neće pojaviti nešto slično” (isto sam mislio i za “Skyrim” dok se nije pojavio “Witcher”).

Otkud osećaj da je “Death Stranding” nešto posebno? Krenimo redom. Legendarni Kojima je krenuo da sa svojom matičnom kućom “Konami” razvija novu Silent Hill Igru. Norman “Walking Dead” Reedus u glavnoj ulozi, Guilermo Del Toro kao scenarista, 20 minuta test gejmpleja koji se ne može rečima opisati, atmosfera kao da su je osmislili Clive Barker i Lovecraft pod uticajem psihodeličnih droga. Gomila autorskih i formalno-pravnih neslaganja dovodi do toga da ceo projekat bude ukinut, na ogromno razočaranje brojnih fanova. Pogledajte trejler za "Silent Hills", kako je najnovija instalacija ovog serijala nazvana, pa sami zaključite otkud ogroman hejt na “Konami”.

Nedugo zatim osniva se Kojima Productions, pod vođstvom legendarnog kreatora video igara Hideo Kojima-e, zaslužnog za naslove kao što su Metal Gear i Silent Hill. U glavnoj ulozi u trejleru možemo da vidimo junake serija “The Walking Dead” Norman Reedus-a i “Hannibal” Mads Mikkelsen-a, sa pojavljivanjem legendarnog režisera Guilermo Del Toro-a.

Šta znamo o “Death Stranding” do sada? Krenimo redom.

1. Trejler počinje citatom iz poeme “ Pesme Nevinosti” Vilijama Blejka, što je posebno zanimljivo uzimajući u obzir Hannibala, Crvenog Zmaja i njegovu opsesiju istoimenom slikom. Koincidencija što je glavni negativac Mads “Hannibal” Mikkelsen? Ne bih rekao.

2. Paralelni svetovi: Mads Mikkelsen u trejleru predvodi grupu vojnika, sa opremom iz WWII, dok on sam nosi night vision naočare. Zarđali tenk sa nekakvim organskim sluzavim crvima. Mrtve krabe. Crna voda. Duga na nebu stoji naopako. Afterlife, Limbo, šta god da je u pitanju, lokacija svakako nije sa ovoga sveta.

3. Prošle godine Kojima Productions je premijerno prikazao novi trailer za Death Stranding koji sadrži neobjašnjivo crno ulje, vodu, šta god,  i bebu u nekakvoj boci. Ne, nije boca ispunjena vazduhom, vodom ili sličnim sadržajem; boca sadrži dete koje namiguje. Šta to znači? Viljam Blejk, bebe jednako nevinost, simbolika? Šta se događa kada se napravi power-up bebe u boci? Nemam pojma, ali liči na nekakvo savijanje stvarnosti, naročito s obzirom na izjave o igri sa neobičnom narativnom strukturom. Mads Mikkelsen je nedavno izjavio da i njemu ništa nije bilo jasno kada mu je Kojima objasnio radnju igre. "On je pokušavao da mi objasni radnju igre, i to tako da se može razumeti, mislim, ja sam se izgubio, ali sam stvarno hteo da saznam više", rekao je Mikkelsen na Great American Comic Con-u 2016.

4. Potpuno je nepoznato kog tipa će ova igra uopšte da bude. Akcija, RPG, platforma? Kojima kaže, sve to, i još nešto krajnje inovativno. "Na primer, kada sam napravio Metal Gear, to je akciona igra, ali to je bilo nešto drugačije u odnosu na ostale igre, jer je glavna stvar u igri skrivanje i špijunaža. Ljudi su na kraju ceo taj žanr nazvali “stealth” igre, jer tada takav način kontrolisanja igrača i radnje ranije nije ni postojao. U ovoj igri igrač će moći da kontroliše Normana, ali igrajući to oni će naći nešto drugo, nešto što ne može da se opiše ustanovljenim gejmerskim pojmovima".