Stefano Sollima
Taylor Sheridan
U.S.A.
English, Spanish
9
9

Danas je valjda svima jako dobro poznato da CIA i slične američke sigurnosne službe već više od pola stoljeća diljem svijeta izazivaju ratove, ruše vlade, ubijaju demokratski izabrane dužnosnike... Nisu to više nikakve teorije zavjere pošto je i sama CIA otvorila svoje arhive pa je jasno da su upravo Amerikanci recimo izazvali prevrat u Iranu 50-ih godina, krajem 50-ih i početkom 60-ih rovarili su i po Vijetnamu još dok su Francuzi tamo dobivali po leđima, a što su tek radili po Latinskoj Americi vjerojatno se nikada točno neće saznati. I danas se situacija previše ne razlikuje, i sami smo svjedoci nedavnog Arapskog proljeća u kojem je došlo do prevrata u Libiji, Tunisu ili Egiptu, a koji su započeli zahvaljujući aktivnostima američkih obavještajaca pa zato i scenarij nastavka izvrsnog filma otprije nekoliko godina u kojem CIA odlučuje zakuhati rat među meksičkim kartelima ne djeluje nimalo nemoguće ili smiješno.

Nakon što se skupina islamskih terorista raznese u trgovačkom centru u Kansas Cityju, američki obavještajci predvođeni agentom Graverom (Josh Brolin ponovio je ulogu iz originalnog filma) dođu do saznanja da su ti džihadisti u Ameriku stigli preko Meksika. Naravno da cijeli sigurnosni sustav uhvati panika jer im se najgora noćna mora ostvarila pa su se krvoločni meksički karteli koji danas više zarađuju na švercu ljudi preko granice nego na svom originalnom produktu, kokainu, povezali s terorističkim organizacijama kao što su IS ili Al-Qaeda. Graver od svojih zapovjednika dobiva odriješene ruke da situaciju riješi najbolje kako zna i umije, a jasno da se on odmah sjeti svog najboljeg sicaria, odnosno ubojice Alejandro (Benicio Del Toro također je ponovio ulogu osvetnički nastrojenog nekadašnjeg odvjetnika, kojem su kartelaši pobili obitelj). Njihov je plan izazvati sukob među kartelima, a od prvotne ideje da smaknu šefove tih organizacija se odustaje jer bi to izazvalo stvaranje novih kriminalnih organizacija. Tako donesu odluku da bi mogli zakuhati situaciju među dva sukobljena kartela pa tako ubiju odvjetnika jednog, a otmu kćer šefa drugog kartela i to upravo kartela koji je posmicao Alejandrovu obitelj. No, naravno da sve ne može poći po predviđenom planu i situacija se počinje ozbiljno komplicirati.

Unatoč tome što je u odnosu na originalni "Sicario" iz 2015. godine otišao i redatelj, fantastični Kanađanin Denis Villeneuve, koji se odlučio posvetiti novoj verziji "Dine - pješčanog planeta" (iako sam veliki fan Davida Lyncha njegova verzija nikada mi nije sjela, nadam se da će Denis tu napraviti dobar posao), kao i glavna glumica Emily Blunt, nastavak nimalo ne zaostaje za prvim filmom. To je, moram priznati, stvarno rijetkost jer već smo se nagledali skandaloznih i nepotrebnih nastavaka zanimljivih originala, a najveće zasluge za to pripisao bih ponajboljem američkom scenaristu današnjice, Tayloru Sheridanu. Ne pretjerano uspješni glumac kojem je "Sicario" bio debitantski scenarij, a u međuvremenu je napisao i odlični "Hell or High Water", uspio je i režirati film po vlastitom scenariju "Wind River", a upravo se emitira i njegova iznimno zanimljiva mini-serija "Yellowstone", uspio je u nastavku "Sicaria" prenijeti mučnu, hiperrealističnu i šokantnu atmosferu iz originala pa otići i korak dalje.

Unatoč tome što je scenarij morao prepravljati pošto je Blunt odustala već kad je prvu verziju gotovo završio, Sheridan nam je ponovno donio jako dobru priču, a mudro je na kraju ostavio i prostora za sljedeći nastavak. Umjesto Villenuevea redateljsku palicu preuzeo je Talijan Stefano Sollima, koji se dokazao krimićem "Suburra" i krimi serijom o talijanskoj mafiji "Gomorra". Sollima se pokazao kao vrlo dobar izbor jer ni režijski nastavak "Sicaria" nimalo ne zaostaje za originalom. Ova me dva filma fasciniraju i stvarno su me oba oduševila jer konačno smo i mi malo stariji dobili pravi akcijski triler u kojem nema gluparija kao u prosječnom akcijskom blockbusteru. Upravo ta realističnost i brutalnost ono je po čemu se "Sicario" ističe u masi ostalih filmova i to je film u čiju je priču, nažalost, vrlo lako povjerovati. Nažalost jer sve ovo što se događa u "Sicariju", događa se i u stvarnosti i iskreno se veselim što bi ovaj serijal trebao dobiti barem još jedan nastavak, a ne sumnjam da će Sheridan ili tko već preuzme zadaću isporučiti još jedan izuzetan film.

Recenzija je originalno objavljena na blogu GamBeeFilmTVKnjiževnost.