Robbie Fulks & Linda Gail Lewis – Wild!Wild!Wild! [2018]

Robbie Fulks & Linda Gail Lewis
Wild!Wild!Wild!
Bloodshot Records / 2018
8.6
8

Karijera Linde Gail Lewis traje već preko 50 godina, samo gledano u okvirima izdatih albuma od prve ploče Together, snimljene daleke 1969. godine sa njenim bratom, legendarnim Jerry Lee „The Killer“ Lewisom, preko albuma sa Van Morisonom iz 2000te You Win Again do danas, prošlo je 49 godina. Sa druge strane Robbie Fulks je od 1996. godine snimio 13 albuma. Njegovo poslednje izdanje Upland Stories imalo je dve Grammy nominacije, jednu u kategoriji Folk album i jednu u kategoriji American Roots Song za pesmu „Alabama At Night“.
Njih dvoje su se upoznali pre nekih desetak godina, dok su radili u Švedskoj sa zajedničkim promoterom. On je u početku bio malo zastrašen njenim poreklom, dok je ona već bila njegov fan i oduševila se kada ga je čula uživo. Već od prvog zajedničkog nastupa, koji je nedugo zatim usledio, shvatili su da sjajno funkcionišu kao duo. Iako je Fulks nakon toga svirao na albumu koji je Lewisova snimala sa svojom ćerkom Annie, bila je potrebna čitava decenija da bi se ova saradnja u potpunosti ostvarila.

LGL je kao najmlađa sestra „Ubice“ bila u ekipi sa Elvisom i ostalim originalnim belim rock‘n‘rollerima, a o njenoj razuzdanoj mladosti svedoče i tri braka koja je sklopila do svoje 18. godine. Zato prvi stihovi na albumu, sa pesme “Round Too Long”, imaju specifičnu težinu kada ih ona otpeva: “I’m the sister of a hellraiser, the daughter of an old tomcat/I was playin’ the piano in a honky-tonk before you bragged about that.” Nakon ovakvogrockabilly starta Fulks joj odgovara u opuštenom country maniru: „Swingin' Doors and Whiskey River, the first words I learned to say/Willie, Merle and all those outlaws was all that Dadd'd ever play.“ Na neki način, ovo je i sudar dva velika muzička centra. Dok je Linda reprezent klasičnog r‘n‘r zvuka i Memfisa, Robbie predstavlja „mlađe“ folk i country snage iz Čikaga. Posle ovakve razmene vatre na prve dve stvari oni udružuju snage na raspevanoj „That‘s Why They Call It Temptation“ (koja je kao i crnohumorna „Till Death“ okrenuta Nashville zvuku) i divljoj „Wild!Wild!Wild!“. Pored dueta oboje imaju još blistavih solo numera na ostatku ploče, kao što su „Memphis Never Falls Out Of Style“, „Foolmaker“ i „Hardluck, Louisiana“, kojom se LP završava.

Iako ovakva kombinacija nesputane razuzdanosti i promišljene uzdržanosti nije uobičajena, u ovakvom rasporedu snaga pokazala se kao idealna. Najveća zasluga definitivno pripada gospodinu Fulksu, koji je umetnost pisanja pesama ovde doveo maltene do savršenstva, ali bi sve to bilo uzalud bez harizme gospođe Gail Lewis, koja svojim glasom i klavirom unosi jedinstvenu snagu i emociju u ove kompozicije. Rezultat je prezabavni muzički karusel.

Wild!Wild!Wild! je snimljen u Reliable Recorders studiju u Čikagu, od strane Alexa Halla (JD McPherson, ePokey LaFarge, The Cactus Blossoms) i produciran od strane Robbiea Fulksa. Na njemu su svoj muzički doprinos dali i Redd Volkaert (Merle Haggard), Danny B. Harvey, Scott Ligon i Casey McDonough (NRBQ, The Flat Five), Kelly Hogan (Mavis Staples, Neko Case), Joan Collaso, Yvonne Gage i drugi.