The Act
Hulu / 2019
Nick Antosca (created by), Michelle Dean (created by)
U.S.A.
9.0
9

Da je stvarnost ponekad užasnija i groznija od bilo kakve fikcije i horora, najbolja je potvrda ova friška true-crime igrana serija, koju je izbacio sve bolji Hulu: Koliko sam uspio vidjeti, The Act je serija za koju je planirano snimanje više sezona, koje ne bi bile međusobno povezane, a povezivat će ih što će se u svakoj od njih obrađivati jedna nevjerojatna (stranger than fiction bi bila idealna engleska fraza za koju ne znam idealan prijevod) istinita kriminalna priča. U prvoj sezoni tako pratimo istinitu priču o životima djevojke Gypsy Rose Blanchard (Joey King) i njene majke Dee Dee (opet izvrsna i neprepoznatljiva Patricia Arquette), priču koja je toliko bizarna i bolesna, da je gotovo nemoguće povjerovati da se stvarno i dogodila. No, dobri Google potvrdio mi je kako je ova priča doista istinita, iako preporučujem onima koji planiraju gledati ovu seriju da se pokušaju što manje informirati o stvarnim događajim jer bi si mogli upropastiti brojna iznenađenja koja nudi "The Act".

Iznenađenje nije da će Dee Dee završiti ubijena pošto ćemo to saznati već u prvoj epizodi u kojoj paralelno pratimo početak istrage njenog ubojstva i živote majke i kćeri koji su se nakon uragana Katrina iz Louisiane preselile u susjedni Missourri. Negdje tijekom 2008. godine majka i naizgled užasno bolesna kćer, u odnosu na koju Jeremija iz Alan Forda djeluje kao poletarac, doselili su u predgrađe grada Springfielda (ne onog iz Simpsona, već trećeg grada po broju stanovnika u saveznoj državi Missourri), gdje im je neka humanitarna organizacija izgradila kuću. Već sam pogled na njih dvoje izaziva užasno sažaljenje jer Gypsy (prekrasno ime za jednu djevojku, već samo to dobar je pokazatelj da s roditeljima nešto nije u redu) ne samo što je prikovana za invalidska kolica i ima rak, već ne smije ništa ni jesti te se hrani preko cijevi koja joj je zabijena u želudac. Čim popije gutljaj Coca-cole, majka nesretnu djevojčicu / djevojku vozi na hitnu zbog alergijske reakcije, ma izgleda kao da ne postoji bolest od koje nesretna Gypsy ne boluje.

Zahvaljujući sažalijevanju zajednice, njih dvije sasvim solidno žive jer svi im stalno doniraju novac, pomažu im, Gypsy je čak zbog svoje borbe s opakom bolešću izabrana za dijete godine u gradu. No, vrlo brzo, već u prvoj epizodi, shvatit ćemo da je situacija ipak nešto drukčija i da Gypsy ipak nije toliko bolesna. No, baš kao što je Dee Dee potpuno nenormalna osoba koja boluje od nečega što bi se moglo nazvati Münchausenovim sindromom te ona namjerno kod nekog stvara bolesti i stanja da bi se o njemu mogla brinuti, Gypsy je djevojka koja živi u staklenom zvonu i koja ne zna ništa o svijetu osim onoga što je saznala preko majke. Definitivno je to jedna užasno bolesna i nezdrava simbioza, koja će se polako početi raspadati kad Gypsy počne odrastati, otkrivati vlastitu seksualnost i nagone te zahtjevati određenu samostalnost. Ona se počinje buniti protiv majke, koja je cijeli svoj život posvetila njenoj njezi, ni ne shvaćajući da se to pretvorilo u nezamislivo zlostavljanje vlastite kćeri.

Kako Gypsy odrasta, polako počinje otkrivati neke tajne i shvaćati da uopće nije bolesna, a iako će ubrzo postati punoljetna, svjesna je kako je Dee Dee nikada neće pustiti i da će vjerojatno do kraja života morati igrati ulogu bolesne djevojčice. Kroz osam epizoda koliko traje prva sezona, savršeno dobro ćemo upoznati ne samo okolnosti kako se ovaj odnos razvijao i kako je Dee Dee postala tako zaštitnički raspoložena prema kćeri, nego i gdje će sve to završiti. Lako je za pretpostaviti da je potpuno nemoguće da se Gypsy uz ovakvo odrastanje razvije u normalnu osobu, no stvarno je užasavajuće i jezivo kakvi će se sve ljudi zalijepiti za ovu obitelj. Pokazat će se da su obje zapravo najobičniji emocionalni vampiri (kako će primijetiti njihova susjeda Mel, koju je odglumila Chlöe Sevigny), vješti manipulatori savršeno istrenirani u iskorištavanju ljudi i izvlačenju situacija u svoju korist.