Love, Gilda
3 Faces Films, Motto Pictures / 2018
Lisa Dapolito (as Lisa D'Apolito)
U.S.A.
7
7

Sa životom i radom Gilde Radner (1946-1989) nisam bio upoznat pre gledanja ovog dokumentarnog filma, osim da je bila jedna od prvih komičara koji su nastupali u skeč-šouu Saturday Night Live, koji se i dalje emituje i trenutno prikazuje 44. sezonu. Love, Gilda prati život i karijeru ove komičarke i glumice, koja je u 42. godini izgubila bitku sa rakom. Kroz ceo dokumentarac, mi pratimo pisma, beleške i dnevnike koja je Gilda pisala, a čitaju ih Amy Poehler, Melissa McCarthy, Maya Rudolph, Bill Hader – koji su takođe počeli svoje karijere u Saturday Night Live. Na osnovu tih zapisa, vidimo kako je Gilda Radner pronalazila smeh u svakodnevnim životnim problemima.

Ona je i sama rekla da je komedija bila njen mehanizam samoodbrane, jer je kao gojazno dete uvek morala da nađe način da zasmejava druge, kako se ne bi smejali njoj. Gilda Radner je ceo život vodila borbu sa kilogramima i patila je od poremećaja ishrane u periodu kada je pritisak slave bio najveći. Njena karijera je krenula uzlaznom putanjom kada je postala jedna od sedam komičara koji su izabrani za Saturday Night Live – emisiju sa skečevima koja se kako i samo ime kaže emitovala subotom uveče na kanalu NBC iz studija u Njujorku.

Iako SNL u početku nije bio hit, Gilda i njene kolege su ubrzo postali zvezde, a kako je bila jedna od tri žene u ansamblu, Gilda je uspela da se istakne svojim specifičnim smislom za humor i likovima koje je imitirala. U arhivskim snimcima, vidimo kako je Gilda bila neverovatno harizmatična i njen široki osmeh govori koliko je uživala u svakom momentu ispred publike. To nije bilo lako, jer 1970-ih nije bilo toliko žena u svetu komedije, pa je morala da se uvek duplo više dokazuje od svojih muških kolega. Saturday Night Live je od malog šoua postao nacionalni fenomen, koji i danas služi kao humoristični komentar i satira na pop-kulturu i politiku.

Film takođe prati i Gildin drugi brak sa čuvenim glumcem Geneom Wilderom (1933-2016). Oni su se upoznali dok je Gilda bila udata za muzičara, i Gene je možda prva osoba u njenom životu koja je mogla da parira njenoj maničnoj energiji i pruži joj ljubav koju je do tada samo neposredno dobijala od fanova. Iako je sebe oduvek smatrala nezrelom, uz Genea Wildera je Gilda „odrasla“ i našla mir nakon burnog perioda slave. Gildi se nikad nije ostvario san da postane majka i obolela je od raka jajnika. Nakon njene smrti, Gene Wilder je osnovao organizaciju Gilda’s Club, koja pomaže obolelima od raka, kao i njihovim porodicama i prijateljima. Love, Gilda je sjajan dokumentarni film o harizmatičnoj i uticajnoj komičarki, čiji se život rano završio, ali njen humor i dalje živi kroz ostale komičare koje je inspirisala.

Recenzija je originalno objavljena na blogu Knjige, Filmovi, Serije.