Eerie Wanda – Pet Town [2019]

Eerie Wanda
Pet Town
Joyful Noise Recordings / 2019
8.3
8

Hrvatsko-holandska audiovizuelna umetnica Marina Tadić predstavlja glavnu kreativnu snagu iza imena Eerie Wanda. Nakon angažmana u amsterdamskom bendu  Earth Mk. II, Marina počinje da  komponuje  sopstveni materijal, pod uticajem umetnika kao što su Beat Happening, Young Marble Giants i Daniel Johnston. Igrom slučaja, Jasper Verhulst, basista  Jacco Gardnera, dolazi do njenih prvih demo snimaka, nakon čega odlučuje da joj pomogne oko benda i produkcije.  Zajedno sa gitaristom Bramom Vervaetom i bubnjarem Nicom Niggebruggeom, oni snimaju i izdaju debi LP Hum, za Beyond Beyond Is Beyond Records, februara 2016.

Iako je njen prvenac pobrao pohvale i publike i kritike, MT se na drugom albumu odlučuje za  intimniji pristup. Kako bi vernije predstavila emocije, sve pesme  je komponovala u izolaciji,  da bi ih zajedno sa Verhulstom i klavijaturistom Jeroenom de Heuvelom snimala na tri različite lokacije, stvarajući na taj način adekvatnu atmosferu za prikaz samoće i introspekcije. Minimalistička produkcija Jaspera Geluka stavlja naglasak na vokal, dok se nedostatak bubnja nadomešćuje korićenjem pljesaka, bongosa i vintage ritam mašine  Roland CR-78. Zvuk ptica, akustična gitara i pucketanje prstiju predstavljaju osnovu raspevane doo-wop himne „Pet Town“, koja otvara album. Za razliku od psych zvuka 60ih, koji je bio prisutan na debiju Hum,  ovde preovlađuju slatkaste harmonije 50ih, koje u kombinaciji sa 4AD zvukom čine savršeni dreamy pop. Idealni primer ovoga su pesme kao „Big Blue Bird“ i „Intruder“. „Rockabiller“ je da druge strane više podseća na radove bendova kao što su Opal ili Mazzy Star, dok „Magnetic Woman“ ima notu južnoameričke ležernosti. „Moon“ je savršena teenage uspavanka a „Sleepy Eyes“ počinje usporenim rockabilly vibeom, koji ekspodira kada ga prekriju vokali, prepleteni u savršenoj pop melodiji.

Eerie Wanda uspeva da korišćenjem minimalnih sredstava izgradi snažno muzičko delo. Vokali Marine Tadić imaju gotovo terapeutsko dejstvo. Ovo je jedan od onih albuma koji vam može pomoći da izgurate težak dan ili da bude savršeni soundtrack za ispijanje kafa i kontemplaciju. U svakom slučaju, posle slušanja ostaje osećaj mira i topline, koji nagoveštava da ste bliži unutrašnjoj ravnoteži.