Carnival Row
Amazon Prime / 2019
Thor Freudenthal, Jon Amiel, Anna Foerster, Andy Goddard
Travis Beacham, René Echevarria
8.0
8

U eri hiperprodukcije svega, pa i tv serija, postaje prava retkost pojava nečeg svežeg i drugačijeg. Nova Amazonova tv serija „Carnival Row“ donosi upravo taj dašak svežine, pa makar on bio samo kozmetičke prirode.

Carnival Row“ možemo nazvati noar fantastikom sa elementima steam punka smeštenim u viktorijansko doba. Sama ova činjenica daje specifičan šarm ovoj tv seriji, jer ostvarenja smeštena u ovo okruženje su retkost.

Carnival Row“ je pravi vizuelni dragulj. Veoma detaljna scenografija i živopisni kostimi rezultat su veoma bogate i izuzetne produkcije dostojne jedno visokobudžetnog holivudskog ostvarenja.

„Carnival Row“ nije adaptacija nekog literarnog dela, već je u potpunosti delo Rene Echeverie i Travisa Beachama. Inspirisani raznim stonim rpg igrama, i keltskom mitologijom njih dvojica nam donose veoma  svet ispod čijeg izuzetnog vizuelnog aspekta se nalazi svet pun potencijala. i priču kroz koju se provlače na prvi pogled nekoliko potpuno nezavisnih naracija sa veoma jakom politički angažovanom pozadinom.

Kroz osam epizoda pratimo sudbine protagonista sveta u kome se prepliću sudbine ljudi  i stvorenja iz mitologije. Bežeći iz ratom uništene domovine, kontinenta Tirnanoc magična stvorenja, vile, pakovi, kentauri i poneki kobolt beže u glavni grad republike Burg, koji je slika i prilika  viktorijanskog Londona.

Upravo je rat između Republike Burg (pandan Britanske imperije)  i Pakta (nalik rusko/prusko/nemačkom carstvu) i njihov pohlepni pohod na bogatstva Tirnanoka doneo reke izbeglica koje su primorane da spas potraže u državama koje su direktno odgovorne za njihovu sudbinu. Na žalost ovakva situacija i danas, u našem okruženju zvuči veoma aktuelno.

Glavni protagonsiti su inspektor Rycroft Philostrate (Orlando Bloom) i vila Vignette Stonemoss (Cara Delavigne). Jednim delom pratimo njihove sudbine i začetak njihove ljubavi tokom ratnih godina na Tirnanoku, a drugim delom njihove sudbine godinama kasnije u Burgu.  Inspektor Philostrate dobija zadatak da reši seriju misterioznih ubistava. na koje niko od gradskih autoriteta i ne obraća previše pažnje jer su na na početku žrtve došljaci.

U pozadini političke borbe koja potresa Republiku Burg,  između partije kancelara Absoloma Breakspeara (Jared Harris) i opozicije nalazi se rivalstvo dve najmoćnije porodice koja nose veoma zanimljive i mračne tajne, koje se nespretno i zbrzano otkrivaju u poslednjim epizodama, ostavlajući mnogo otvorenog prostora za budući razvoj njihove priče.

Zabranjena ljubav i međurasne veze su još jedna od tema začetih u prvoj sezoni. Bogata devojka iz više klase Imogen Spurnrose (Tamzin Merchant) zaljubljuje se u novog komšiju paka (stvorenja nalih panu, sa ovnovskim rogovima i kopitama), čiji sama kupovina kuće u buržoaskom delu grada izaziva zgražavanje komšija iz više klase, dok je intimna veza sa devojkom ljudske rase nešto potpuno nezamislivo.

„Carnival Row“ dotakao se nekih i danas veoma bolnih tema našeg društva, poput ksenofobije , razizma, razarjućih ratova i sudbine izbeglica, i sve ovo začinili misterijama, političkim intrigama, religijom, misterioznim kutovima i ponekom ekspicitnom scenom.  Sa obzirom na mali broj epizoda većina ovih narativa, kao i sami likovi, pa i oni glavni, dobrim delom su u začetku i nedovoljno razvijeni, i ako gurnemo na stranu veoma jasan politički angažman koji odgovara aktuelnoj političkoj situaciji u svetu i povremenu traljavost u scenariju, ova tv serija nudi mnogo više zanimljivog i novog nego mnoge druge u etru i ostaje utisak da je prva sezona samo uvod u neku dublju i bogatiju priču koja će, nadamo se uslediti u sledećim sezonama.