MGM / Cartoon Network / 2019
Genndy Tartakovsky
Genndy Tartakovsky, Darrick Bachman, Bryan Andrews
8.5
8

U moru 3D animiranih ostvarenja, na kraju ove godine, stiže dašak svežeg vazduha od jednog od najkreativnijih animatora današnjice.

Kreator popularnih animiranih serija Deksterova laboratorija (Dexter's laboratory) i Samuraj Džek (Samurai Jack) i režiser 3D animirane trilogije Hotel Transilvanija (Hotel Transylvania) i 2D animiranog serijala Star Wars: Clone Wars, Gendi Tartakovski (Genndy Tartakovski) nas je još jednom častio.

Izašlo je prvih 5 epizoda nove serije "Primal". Animirane serije koja, zahvaljujući tematici, količini krvi i brutalnosti, definitivno nije namenjena mlađoj publici. Radnja prati čoveka iz praskozorja ljudske evolucije u fantastičnom svetu nalik Zemlji, kome zla kob menja život. Ne želim da kažem više, s obzirom da će ta rušilačka sila biti puštena na našeg anti heroja vrlo rano u prvoj epizodi, a sama slamajuća izvesnost i stilistika vizuelnog pripovedanja pripremiće vas za ono što se sprema.

Poznavaoci rada Tartakovskog, prepoznaće njegov stil u kadriranju scena. Od upečatljivog prikazivanja ogromnih dimenzija, gde junaka, užasno umanjenog, smešta u jedan ugao kadra, pa sve do krupnih planova lica, izboranog, izražajnih očiju, koji nepogrešivo prenose emocije, Gendi je usavršio načine pripovedanja. U ovom filmu, u kome junak ne izgovara ni jednu reč, ta umetnost dolazi do izražaja.

Pozadine su živopisne i bogatih boja. Ekstremne boje pojačavaju atmosferu trenutka i prenose simboliku. Igre svetlosti i senke, kontura i negativnog prostora izvedene su maestralno. Muzika koja prati scene je nenametljiva i doprinosi atmosferi.

Koreografija akcionih scena je druga snaga Tartakovskog. Borbe fenomenalnih koreografija, kadriranja i tempa, u serijalima "Samuraj Džek" i "Zvezdanim ratovima" su mnogobrojne i pomogle su da serijali dobiju nekoliko nagrada Emi. Međutim, dok su pomenuti serijali okrenuti mlađoj publici i iz tog razloga su sledila neka ograničenja, u seriji "Primal" su rukavice skinute i brutalnost i ozbiljnost situacije će vas držati na ivici sedišta.

Bez pokušaja da morališe ili šalje neke poruke, Tartakovski samo želi da ispriča dobre, emotivne, priče i prikaže nam domete klasične animacije, koju voli. U ovom novom serijalu, "Primal", je u tome u potpunosti uspeo i predao nam je dragi kamen koji se ne sme propustiti (što je izgleda mišljenje i kritičke i obične javnosti).