Destroyer - Kaputt [2011]

Destroyer
Kaputt
Merge / Dead Oceans / 2011

Kanadsku grupu „Destroyer“ predvodi pevač i gitarista Den Bajar. Prvi album su objavili 1996. a „Kaputt“ iz 2011.godine bio im je deveto studijsko izdanje. Dok se na prethodnim albumima Bajar uglavnom kretao u indi-rok vodama, sa pločom „Kaputt“ je rešio da napravi žanrovski zaokret. Ono po čemu se ova ploča razlikuje od svih koje su „Destroyer“ do sada snimili je očigledan uticaj muzike iz osamdesetih godina prošlog veka na njihove pesme. Iako je taj retro zvuk iz osamdesetih sada moderan (sviraju ga grupe kao što su „Phoenix“, „La Roux“, „Hurts“, „Hot Chip“ i mnogi drugi), a muzičara koji slepo prate trendove rizikuju da se kvalitet njihove muzike dovede u pitanje, no to nikako nije slučaj sa Bajarovim bendom.

Dan Bejar je te 2011. godine, slično kao „Ariel Pink“ godinu pre, napravio bolju posvetu osamdesetim od mnogih koji su celokupne karijere bazirali na tom zvuku. Ne sećam se kada sam čuo retro-pop album sa toliko dobrih pesama kao što je „Kaputt“. Kad kažem dobre, mislim na izbor instrumenata i način na koji su odsvirani, na produkciju i masni, autorski pečat u vidu stihova. Ovo je album za sve one koji ne vole mejnstrim bendove iz osamdesetih i mediokritetske tekstove kao što su „let’s dance baby, dance baby, dance“. Kada bolje razmislim, ovo je album za sve one koji vole plesnu muziku, a ne vole da igraju.

Obratite pažnju na trominutni instrumentalni uvod u pesmi „Suicide Demo for Kara Waler“ koji se završava melodičnim zvucima flaute nakon koje sledi lagani ritam prožet saksofonom – čini mi se da sve to zajedno vernije oslikava vožnju kola u praznom bulevaru Kralja Aleksandra u 3 ujutru, nego video snimak iste. Album „Kaputt“ sam preslušao više desetina puta, i sasvim sigurno mogu reći da mi je upravo ova pesma ostavila najjači utisak – prosto vas vuče da je pustite još jednom.

Kada su „Destroyer“ objavili album „Trouble in Dreams“, ostavili su utisak benda koji se ponavlja i čija karijera je zapala u ćorsokak. Sve su to promenili pločom „Kaputt“ koja je unela novu svežinu u njihovu muziku.