The Witcher
Sezona 1
Netflix / 2019
Lauren Schmidt, Andrzej Sapkowski, Declan De Barra
9.4
9

Moj prvi susret sa Geralton od Rivije bio je tokom odsluženja vojnog roka.  Prijatelj iz voda,  koji se sa delima Andrzeja Sapkowskog upoznao mnogo ranije, jer je po majci Poljak, pa tečno govori jezik, preveo je jednu od priča, onu o Geraltu i strigi. Već samo na osnovu te priče moglo se naslutiti da se radi o veoma pristojnoj epskoj fantastici, sa jakim uticajem slovense mitologije, i sa pre svega veoma snažnim, autentičnim i živopisnim  glavnim karakterom. U tom trenutkiu Sapkowski je bio potpuno nepoznat van Poljske i nije bilo puno nade da će njegovi romani ikada doći u ove predele.

CD Project Red, programerski tim iz Poljske, svojom igrom „Witcher“ (2007) u potpunosti je to promenio. I pored izvesne neoptimizovanosti i bagova, „The Witcher“ je bila izvanredna igra koja je veoma brzo dobila armiju fanova širom sveta. U fokus upravo te armije polako su došli i romani koji su poslužili kao inspiracija za video igru, pa su prva dve knjige, koje su u osnovi zbirke priča o Geraltu od Rivije, objavljene i kod nas pre otprilike 10tak godina.

Popularnost Geralta od Rivije je dobila razmere epidemije među fanovima epske fantastike nakon druge igre „The Witcher 2: Assassins of Kings“ (2012) godine, koja je ipak bila za nijansku slabija od prethodne.  Tek nakon treće  igre ovog serijala, fantastične  „The Witcher 3: Wild Hunt“, jedne od verovatno najboljih igara napravljenih do sada, Geralt od Rivije je zaseo na tron epske fantastike kao žanra. Iako je Sapkowski svoje romane objavio još tokom devedestih, oni su uglavnom doživeli popularnost svetsku popularnost tek nakon ove treće igre.

Popularnost ekranizacije dela epske fantastike naglo je porasla nakon trilogije „Lord of the Rings“.  Nakon velikog uspeha igara i ratuće popularnosti romana, bilo je samo pitanje vremena kada će se neka od produkcijskih kuća odlučiti za ekranizaciju ovih dela, bilo kao serije ili filmova. Ipak adaptacija ovakvih dela je basnoslovno skup i nimalo lak posao, koji zahteva veoma detaljnu produkciju kako bi sve ispalo kako treba, jer nema ničeg glupljeg i smešnijeg od jeftine epske fantastike, bilo na malim ili velikim ekranima.

Ekranizacija „Game of Thrones“ samo je zacementirala popularnost žanra ali i odličnom produkcijom podigla lestvicu veoma visoko. Nekako je potpuno bilo prirodno da se neka od najvećih produkcijskih kuća prihvati ovog projekta, u slučaju Witchera to je bio Netflix.

Opšte prihvaćeno mišljenje je da Netflix ima neiscrpne finansijske fondove za finansiranje svojih projekata i da ništa čega se oni ozbiljno prihvate ne može da propadne. Naravno da to nije istina. Svaki njihov projekat ne detlajno i profesionalno isplaniran, i sigurno postoje osobe kojima se ono što Netflix radi, kao i njihova politika ne dopada, ali se ne može poreći da su gotovo svi njihovi projekti veoma visokog tehničkog kvaliteta.