His Dark Materials [2019]

His Dark Materials
BBC One / HBO / 2019
Philip Pullman, Jack Thorne
8.7
8

Kada sam pre desetak i više godina naišao na vest o napadima sveštenika i vernika hrišćanske crkve (potpuno nebitno koje, meni kao ateisti sve su potpuno iste) na film “The Golden Compass”, koji je sniman po prvom romanu u trilogiji “His Dark Materials” (“Njegova mračna tkanja”) britanskog pisca Phillipa Pullmana, to je naravno probudilo želju da, ne samo pogledam film, već i pročitam romane. Moram da priznam da veoma radoznalo pratim napade raznih religijskih grupa, na književna, filmska, muzička i  uopšte umetnička dele, jer se, iz mog iskustva često pokazalo da su takvi napadi veoma dobra preporuka.  Upravo takvi napadi učinili su da da pročitam romane o Harry Potteru, koji me nisu preterano nisu preterano zanimali pre toga, a zatim pogledam i filmove, i uopšte se nisam pokajao. Ove godine sli;na hajka digla se u raznim medijima i socijalnim mrežama i protiv odlične tv serije "Good Omens", adaptacije istoimenog romana Terry Pratchetta i Neila Gaimana.

Trilogija “His Dark Materials” su sasvim pristojni romani naučne fantastike. Neki ih vide kao oštru kritiku religija, dok ih neki vide kao kritiku dogamtizma i fanatizma u tumačenju religijskih učenja. Kako god, pomenuti film “The Golden Compass” iako je imao zvezde poput Nicole Kidman, Daniela Craiga, Eve Green i fantastičnog Sama Elliotta. Nakon pomenutih napada, protesta i svakavih drugih gluposti, ostao je kao jedini film iz planirane trilogije. Sve do ove godine kada je koprodukcija NBO i BBC objavila novu adaptaciju romana ali ovog puta u vidu tv serije.