Pulse Films, Sister Pictures, Sky Atlantic / 2020
Corin Hardy, Gareth Evans, Xavier Gens
Peter Berry, Gareth Evans, Matt Flannery, Claire Wilson, Carl Joos, Joe Murtagh, Lauren Sequeira
U.K.
8
8
Ulice Londona pretvorit će se u Tijuanu nakon što netko ubije šefa kriminalnog podzemlja, dona irske kriminalne organizacije Finna Wallacea (Colm Meaney) u britanskoj mini-seriji koju bih preporučio svim ljubiteljima kvalitetne akcije. Da je pravi doktor za akciju, Velšanin Gareth Evans pokazao je još u Indoneziji, gdje je ispekao zanat s kultnim akcijskim krimićem "The Raid", koji je potom dobio i svoj nastavak. Nakon što se s dalekog istoka vratio u Veliku Britaniju, Evans je snimio horor "Apostle", a sada se vratio onome što najbolje zna. Akciji, nasilju, okrutnostima i brutalnostima čega ima u izobilju u devetodijelnoj seriji u kojoj je i režirao dvije epizode, dok ostatak redateljski potpisuje Corin Hardy (The Hallow, The Nun) i francuski majstor horora Xavier Gens (Frontier, The Divide).

Iako je priča "Gangs of London" zapravo dosta šablonska i ova akcijska krimi drama svojim sadržajem i razvojem događaja vjerojatno neće iznenaditi one koji su s tim žanrom na domaćem terenu, ono po čemu se ističe ova serija je žestina, ritam i fantastična režija akcijskih scena. Baš kao što je u "The Raidu" Evans pomaknuo granice u akcijskom filmu, sada je to napravio i po pitanju serija te gotovo pa nema epizode u kojoj nas ne šokira stiliziranim i šokantnim nasiljem i gotovo pa nezamislivim brutalnostima. No, očito hoće to tako kad su u središtu priče nemilosrdne kriminalne organizacije koje već godinama egzistiraju u Londonu i okolici, a među svima njima vladao je krhki mir dok je najmoćniji od svih njih bio živ.
Nakon što je otac irske krimnalne organizacije Finn ubijen, dinamika u odnosima između irske, albanske, kurdske, pakistanske, jamajčanske i kineske mafije, talijanske N'dranghette pa i gangstera kampkućićara poput onih iz "Snatcha" potpuno će se uništiti. Finnov sin Sean (Joe Cole odnosno John Shellby iz "Peaky Blindersa" kojeg pamtimo i po ulozi u moćnoj akcijskoj drami "A Prayer Before Dawn") uz pomoć obitelji afričkih imigranata Dumanija, koji su od početka bili uz obitelj Wallace, preuzet će vodstvo londonske organizacije osmišljene po uzoru na Cosa Nostru. No, umjesto da nastavi ondje gdje je njegov otac stao, Seanov prvi potez bit će sumanuti pokušaj pronalaska odgovornih za ubojstvo staroga, a to će dovesti do sukoba između kriminalnih organizacija koje će se ubrzo preliti i na ulice Londona.

Već ste se zacjelo pitali a gdje je policajac na tajnom zadatku koji se infiltrirao u neku od kriminalnih organizacija, no bez brige, imamo i takvoga. Taj je Elliot Finch (Sope Dirisu), koji će vrlo brzo steći povjerenje obitelji Wallace i Dumanija, iako je on zapravo undercover tajni agent koji već godinama radi na rušenju obitelji Wallace, a sada je dobio jedinstvenu priliku da ih rastoči iznutra. Ključno pitanje cijele serije je tko je ubio starog Wallacea, a dok ne dobijemo odgovor na to pitanje, možemo uživati u prvoklasnoj akciji i kaosu na ulicama Londona. Iako je bilo tu dosta amplituda u kvaliteti između pojedinih epizoda, oni koji vole sadržaj brzog tempa, prepun kvalitetno režirane i koreografirane akcije, s "Bandama Londona" sigurno neće pogriješiti.