Other Music
Independent
Puloma Basu, Rob Hatch-Miller
Puloma Basu, Rob Hatch-Miller
9.0
9

Još jedan u nizu dokumentarnih filmova, koji je morao napravljen, kako bi se sačuvao duh Njujorka, duh koji naizgled nestaje, međutim, istina je uvek negde između očuvanja generacijski sentimenalnih, a kolektivnih osećanja, i neminovnosti dekadencije i propadanja biznisa, koji stagniraju ili neostvaruju profit.

Takav je zasigurno film o legendarnoj prodavnici vinila, kompakt diskova i kaseta Other Music, nekada prokosno stacioniranoj prekoputa moćnog korporacijskog Tower Recordsa, na jednog od Njujorških skverova.

Other Music je izrastao iz video kluba, koji je proizašao iz perionice veša, ali je taj simpatičan bekgraund bio samo povod za pokretanje dugogodišnjeg biznisa, posla odgovornog za uspon alterantivne i indie scene u Americi i šire.

Other Music su gotovo sigurno zaslužni za uspon bendova kao što su Belle and Sebastian, Air, Yo La Tengo, The Strokes, Arcade Fire, Flaming Lips, Sigur Ros, Neutral Milk Hotel, Animal Collective, Stereolab, Franz Ferdinand, gomile elektro sastava, bliskih Ninja Tune i Warp Records produkciji – DJ Shadow, Amon Tobin, Kruder and Dorfmeister, Godspeed You Black Emperor, Boards of Canada, UNKLE, Aphex Twin, i još gomile drugih.

Naravno, kada se gomila ljubitelja različitih muzičkih žanrova nađe na jednom mestu duži vremenski period, onda neminovno dolazi i do vaskrsavanja starih faca, pa su tako likovi iz Other Music prodavnice širem audiotorijumu otrkili i Serža Ginzburga ili Os Mutantes, ali sve to je svakako u senci činjenice da Other Music ne postoji, i da je u memoriji Njujorčana sada već duboko pokopano sećanje na jedan životni period, koji su proveli kao vinil digeri, družeći se sa ljubaznim i zanimiljvim osobljem prodavnice, gde se su često održavali i koncerti i promocije autori.

Other Music i ekipa iza naziva firme su gotovo samostalno zaslužni za promovisanje i širu medijsku promociju nezavisne i alternativne muzičke scene, i stoga im je grad Njujork uputio poslednji pozdrav zahvalnosti preko velikog panoa, na jednoj od centralnih raskrsnica, ali, ostaje gorak ukus sadržan u činjenici da nije bilo nikog u Americi ko bi nastavio, ne baš profitabilan, ali razrađen i respektabilan biznis.

Međutim, kapitalizam, kao i revolucija, jede svoju decu, te je tako desetak godina nakon što je pojeo moćne Tower i Virgin Records prodavnice, nažalost, uništio i dušu alternativne muzičke scene, što je Other Music svakako bio.