Quintron & Miss Pussycat – Goblin Alert [2020]

Quintron & Miss Pussycat
Goblin Alert
Goner Records / 2020
8.4
8

Quintron & Miss Pussycat su jedinstven bend, projekat iliti “pojava” na muzičkoj sceni. Quintron tj. Robert Rolston je multiinstrumentalista (originalno solo izvođač) koji tokom nastupa koristi kombinaciju sintisajzera Hammond organ/Fender Rhodes, koju je opremio tako da podseća na karoseriju automobila, zajedno sa funkcionalnim farovima i registarskom tablicom Luizijane na kojoj piše "Quintron".

Često ga prati The Drum Buddy, rotirajući, analogni sintisajzer koga aktivira svetlost, jedan od mnogih instrumenata koje je sam stvorio i proizveo (tu su i Spit Machine i Disco Light Machine). Osim toga, od kada je upoznao svoju sadašnju suprugu, muzičarku i lutkarku Panaceu Pussycat, poznatiju kao Miss Pussycat, oni nastupaju zajedno, gde ona uglavnom peva i svira marakas. Istovremeno, Quintronova “baza” u New Orleansu je njegov klub Spellcaster Lodge, u kome ovaj duo često nastupa.

“Teenagers Don’t Know Shit” je glavni singl sa ovog albuma, i prva od osam pesama, koja uspeva da sažme sve pozitivno u vezi sa ovim duom: razigrana je i zarazna, sa obaveznim bizarnim tekstom u pozadini; samo zamislite sebe kako skakućete unaokolo pevajući “My name is Jesus Christ and I‘m an alcoholic”. Naslovna “Goblin Alert” je nabijena sirovom pank energijom, koju rastaču psihodelične klavijaturske solaže, sličan je slučaj i sa “You Make It Weird”.

"Buc-cee's Got A Problem" je poučna pesma o simpatičnom, rodoljubivom teksaškom dabru zvanom Buc-cee i prostranim mega martovima nazvanim po njemu – dok glodar ustvari divlja po Golfskom zalivu, pustošeći močvare i jedući vlastiti rod, praćen grozničavim psych ritmom. Predah donosi skoro-pa-soul balada “Where’s Karen?”, o curi koja je nestala na Mardi Gras festivalu, da bi “Stroller Pollution” iznova raspalila uvrnuti plesni žar. Opušteni elektronski vajb “Block The Comet” kombinovan je sa svemirskim sinth zvucima i repetitivnim pevanjem. Sve završava "Weaver Wear", frenetični sonični krešendo svih pomenutih, nepomenutih, neznanih i znanih elemenata.

Goblin Alert je prvi pravi Quintron & Miss Pussycat LP nakon Sucre Du Sauvage iz 2011. godine, i treći koji izdaju za Goner Records iz Memphisa. U produkciji Grega Cartwrighta (The Oblivians / Reigning Sound), snimljen na dvoinčnoj traci u studiju PULP ARTS u Gainesvilleu na Floridi, ovaj album je dopingovana ekstravaganca u lo-fi, polupolitičkom, provokatorskom “Swamp Tech” stilu.

Po prvi put Q i MP su napustili ritam mašinu u korist jazz-bubnjara iz New Orleansa, Sama Yogera (Babes, AJ Davilla), dok je gitarske deonice odsvirao Danny Clifton (Room 13, Jane Jane Pollock) sa Floride. Ovo je višnja na šlagu na vrhu torte, još jedna uvrnuta poslastica za iskusne sladokusce. Goblin Alert možda najbolje opisuju reči Huntera S. Thompsona: “… A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”