Calexico - Seasonal Shift [2020]

Calexico
Seasonal Shift
ANTI‐ / 2020
7.8
7

Joey Burns i John Convertino (Calexico) su, kao i Andrew Bird o čijem albumu "HARK!" smo pre par dana, odlučili da, nakon jedne veoma teške godine, objave po prvi put u karijeri praznični ili božićni album, „Seasonal Shift“.

Kao što je i uobičajeno na ovim albumima i na ovom postoje obrade tri pesme koje se mogu na neki način povezati sa predstojećim praznicima. Calexico su se odlučili da na ovom albumu obrade „Christmas All Over Again“ Tom Petty-ja, na kojoj gostuje Nick Urata iz benda DeVotchKa i „Happy Xmas (War Is Over)“ Johna Lenona i Yoko Ono. „Christmas All Over Again“ je živahna i vesela obrada, kojoj su Calexico dodali  začine iz svoje muzičke kuhinje, ponajviše kroz brass sekciju.  „Happy Xmas (War Is Over)“ je prilično verna originalu, Calexico su dodali naravno par detalja poput pedal steel gitare koja se savršeno uklopila.

Iako većina ljudi ne bi pesmu „Mi burrito Sabanero“, (prevod naslova je otprilike "Moj mali magarac") povezala sa praznicima, ona je veoma popularna božićna pesma u Venecueli, autora Huga Blanca.  U verziji Calexica, pesmu peva već poznata saradnica benda, gvatemalska  pevačica Gaby Moreno, dok je sama pesma prilično verna originalu, i ljubitelji Calexica već su navikli na ovakve egzotične momente na njihovim albumima.

Album počinje originalnom pesmo benda „Hear the Bells“, koja je jedna karakteristična i kvalitetna pesma benda, koja je po atmosferi bliža ranijim albumima sa uvek neodoljivom pedal  steel gitarom, trubama i vokalnim melodijama koje asociraju na južne pustinjske predele Sjedinjenih Američkih Država, obojene gudačkom pratnjom koja pak priziva božićnu atmosferu.