Surfer Blood - Carefree Theatre [2020]

Surfer Blood
Carefree Theatre
Kanine Records / 2020
7.8
7

„Carefree Theatre“, peti album benda Surfer Blood izašao je tačno deset godina nakon njihovog odličnog debi albuma „Astro Creep“. Iako se karijera benda nije odvijala u pravcu u kojem se moglo nagovestiti nakon odličnog prvenca, Surfer Blood su snimali albume koje bi mogli oceniti kao pristojne. Nakon njihovog prvog albuma bilo je dosta turbulencija u bendu.  Od članova koji su osnovali bend tu su još John Paul Pitts (gitara/vokal) i Tyler Schwartz (bubanj). Nakon odlaska basisteKevina Williams-a i prerane smrti gitariste Thomasa Fekete-a bendu su se pridružili Lindsey Mills i Mike McCleary.  Zatim su se članovi benda preselili iz Floride u Kaliforniju, i tokom prethodne decenije promenili nekoliko izdavačkih kuća.

Nakon prethodnog albuma „SnowdoniaJohn Paul Pitts vratio se u rodni grad. Da li je baš odustvo inspiracije koju donosi rodno mesto i teritorija prepuna nostalgije i uspomena, bilo razlog slabijih albuma, nemoguće je sa sigurnošću znati, ali ono što je nakon slušanja „Carefree Theatre“ očigledno je da Surfer Blood konačno imaju album koji je na tragu njihovog prvenca „Astro Creep“.

Tokom prethodnih albuma Surfer Blood su se prilično izveštili u stvaranju opuštene sunčane pop muzike, prepune finih melodija, toplih harmonija.  „Desert Island“ već na početku postavlja taj opšte pristuni svetli melodijski ton.  Odlična surf pop „Karen“ je najbliža atmosferi prvog albuma, „Parkland (Into the Silence)“, „Uconditional“ , „Uneasy Rider“ donose dinamični, power pop sa dobrim gitarskim melodijama praćene jednako dobrom ritam sekcijom.  Poslednje dve pesme na albumu „Dewar“ i „Rose Bowl“ donose mirnije melanholične pop melodije.

Sa muzičke strane Surfer Blood možda zvuče, radosno i opušteno, ali obratite li pažnju na stihove pronaći ćete mračne teme, dijametralno suprotne harmonijskoj atmosferi albuma. „Parkland (Into the Silence)“ ima za temu jednu „veoma popularnu zabavu“ među amerikancima poslednjih godina, masovnu pucnjavu i emocije koje dolaze nakon jednog takvog tragičnog događaja, „Summer Trope“ govori o neuspešnom bekstvu iz zatvora, dok su tu još prisutne teme o razbijenim iluzijama i propalim ljubavima.