Around the World in 80 Days
ZDF / RAI / FRANCE 2 / 2021
Ashley Pharoah, Caleb Ranson, Jules Verne
France / Italy / Germany
7.8
8

Dela Žila Verna su do sada ekranizovana ko zna koliko puta. Videći tv seriju „Around the World in 80 days“ nisam mogao da ne postavim pitanje, da li tu uopšte može nešto novo da se donese, jer verujem da gotovo da nema osobe u civilizovanom svetu, koja nije čitala dela pomenutog francuskoj klasika i, uz Herberta Džordža Velsa, jednog od očeva naučne fantastike, i gledala brojne ekranizacije njegovih romana.

Na moje zadovoljstvo, pokazalo se da najnovija adaptacija, ili bolje reći tv serija koja je samo inspirisana pomenutim delom  Žila Verna, veoma je zanimljivo ostvarenje. „Around the World in 80 days“ je koprodukcija britanske, francuske, nemačke i italijanske kinomatografije. Pa tako u glavnim ulogama imamo jednog izuzetnog britanskog glumca Davida Tennanta u ulozi Fileasa Foga, francuskog glumca Ibrahima Koma, kao Paspartua, i poptuno novog lika,novinarku Abigejl „Fiks“ Forteskju, koji glumi mlada nemačka glumica Leoni Benesch.

Fileas Fog živi jednoličan i dosadan život jednog bogatog i beskorisnog pripadnika britanske više klase. Njegov svaki dan je popuno isti, i uglavnom ga provodi sa jednako beskorisnim pripadnicima visokog staleža, u elitnom, muškom klubu. Jednog dana mu stiže razlednica na kojoj samo piše „kukavica“. To očigledno poptuno izbaci Foga iz njegove dnevne rutine, te nakon kratke rasprave sa osobom koju smatra prijateljem, padne opklada da će obići svet za 80 dana. Pozadina priče iza te razglednice polako će se otkrivati tokom 8 epizoda prve sezone.

Spletom okolnosti, pre samog polaska, Fogu se naravno pridružuje i Paspartu, ali i mlada novinarka, Abigejl Fiks. Abigejl je ćerka Fogovog veoma bliskog prijatelja Bernarda Forteskjua (Jason Watkins), medijskog magnata i vlasnika popularnog dnevnog lista. Njegova ćerka je slobodoumna i pamentna devojka, u uštoglenom društvu, u kome još uvek nema mesta za takve žene, ta uprkos protivljenu njenog oca, kreće na Fogovu avanturu, kao eksluzivni dopisnik.