Warner Bros. / 2022
David Yates
J.K. Rowling, Steve Kloves
UK / USA
6.9
7

„Fantastic Beast: Secrets of Dumbledore“ je treći deo ovog serijala, koji dolazi iz pera J.K. Rowling, i naravno, smešten je u univerzum koji je Rowling stvorila u romanima o Harry Potteru. Nakon veoma zabavnog i dobrog „Fantastic Beast and Where to Find Them“, usledio je slabiji „Fantastic Beast: Crimes of Grindelwald“. Ja, lično, smatrao sam da su trebali stati kod prvog filma, ali sa jedne strane dosta novca je u pitanju a sa druge publika je i dalje vazda gladna priča iz sveta Harry Pottera, te je trenutno u planu još dva filma iz ovog serijala.

Produkcija „Fantastic Beast: Secrets of Dumbledore“ započela je potezom produkcijske kuće, koji je naišla na snažnu osudu fanova. Naime, Johnny Depp, koji je u drugom nastavku glumio Gellerta Grindewalta, dobio je, potpuno neopravdano otkaz, zbog navodnog nasilnog ponašanja prema svojoj bivšoj supruzi, glumici Amber Heard. U stvari, otkaz Deppu bio je potez iznuđen dominantnom „cancel“ kulturom, tiranijom svakakvih „social justice warriora“, što medija sa takvom agendom, što gomile badavažija koji vise po socijalnim mrežama, jer je već tada bilo više nego jasno da je pomenuta Herd osoba koja bi se mogla opisati frazom „bitch be crazy“, te da Depp nije kriv za ono za šta ga je bivša supruga optuživala. Ako je za neku utehu Deppu, zbog ugovora, igrao ili ne, on je dobio punu platu od 16 miliona dolara.

Elem, ulogu zlog čarobnjaka Grindewalda preuzeo je odlični danski glumac Mads Mikkelsen i naravno, bio fantastičan. Za razliku od Deppa, čiji je karakter, što izgledom, što Deppovim načinom glume, na prvi pogled izgledao kao totalni psihopata, Mikkelsen je to mnogo suptilnije odradio. Mikkelsenov Gridnewald poseduje, elegantno, aristokratsko držanje, te iako prvi utisak nije tako strašan, sama njegova pojava na velikom platnu tera vam žmarce jeze niz kičmu. Veoma je malo glumaca koji tako nešto mogu postići lakoćom kojom to radi Mikkelsen.

Dobar deo glumačke ekipe iz prethodnih delova je tu Eddie Redmayne je Newt Scamander, Callum Turner kao njegov brat Theseus, Dag Fogler kao simpatični „muggle“ Jacob Kowalski, Alison Sudol, kao njegova devojka Queenie Goldsteen, Ezra Miller kao Credence i naravno Jude Law kao Albus Dumbledore. Od novih likova i glumaca tu su pored Mikklesena, Richard Coyle kao Albusov brat Aberforth, i Jessica Williams kao veoma moćna veštica Lally.  Jedna od glavnih uloga iz prethodna dva dela Katherine Waterstone u ulozi Tine Goldsteen, romantične partnerke Newta Scamandera, u ovom filmu imala je samo veoma malu epizodnu ulogu na samom kraju.