Killers of the Flower Moon
Apple TV+ / Paramount Pictures / 2023
Martin Scorsese
Eric Roth, Martin Scorsese, David Grann
10
10

Da majstor ostaje majstor bez obzira na godine potvrđuje i ovaj film. Ma ne film, apsolutno remek-djelo, još jedno u nizu ponajvećeg američkog režisera svih vremena Martina Scorsesea (1942. godište), a usudio bih se reći da je "Killers of the Flower Moon" njegov najbolji film još od "Bandi New Yorka" i "Departed". Briljantan od prve do zadnje od sveukupnih 206 minuta, slojevit, perfektno razrađen, maestralno snimljen. Film koji od prve do zadnje scene nosi prepoznatljiv Scorseseov potpis, a opet tako svjež sa sjajnim izvedbama troje glavnih glumaca.

Priča nas tu vodi indijanski rezervat plemena Osage u Oklahomi koji su preko noći postali najbogatiji ljudi na svijetu. Na zemljištu na koje ih je američka vlada natrpala samo koje desetljeće ranije, otkrivena je nafta i njihovi životi potpuno su se promijenili. Naravno da s tim silnim bogatstvom dolaze i silni problemi i brojni lešinari koji bi se dokopali indijanskog novca, a vječna je to priča o pohlepi, iskvarenosti i izopačenosti. O prokletstvu koje donosi bogatstvo i prokletstvu ljudi koji bi ga željeli zgrabiti, a na realističan pa i užasavajuć način "Killers of the Flower Moon" prikazuje kako je izgledao život u Oklahomi dvadesetih godina prošlog stoljeća.

Malo se to odmaknulo od vremena divljeg zapada, vrijede ondje neki posebni zakoni kojih se nitko ne pridržava, a od uvodnih scena sve to djeluje groteskno. Indijanci koji se ponašaju poput europske aristokracije 19. stoljeća ili magnati s istočne američke obale tog doba. Ne znaju oni što će s novcima, imaju bijele sluge, a bijelci se otimaju kako bi im bili što bliže. Veliki ugled među indijancima ima poduzetnik William King Hale (Robert De Niro), tip koji se voli predstavljati kao mecena i zaštitnik indijanaca, a ubrzo će mu se pridružiti i nećak, povratnik iz Prvog svjetskog rata Ernest Burkhart (Leonardo DiCaprio).

I dok je Hale inteligentan, proračunat i iznimno manipulativan, ali i okrutan tip, Ernest je tipični prostodušni tip sa srednjeg zapada koji će potpasti pod ujakov utjecaj. Uspjet će on zavesti mladu indijanku Mollie (Lily Gladstone) čija obitelj posjeduje veliku površinu na kojoj se nalaze naftne bušotine, a nije Ernest jedini bijelac koji se mota oko bogatih indijanki. Štoviše, cijeli okrug prepun je ljudi koji poput strvinara kruže oko indijanaca, a ubrzo će cijeli okrug Osage zapljusnuti prava epidemija misterioznih smrti. Svako malo neko od indijanaca će završiti mrtav pod misterioznim okolnostima, lokalne i državne vlasti neće se uopće zamarati istragom, a klupko će se početi odmotavati tek pred kraj ovog monumentalnog filma kada ondje stignu agenti novooformljenog FBI-ja.