Alberto Rodríguez
Rafael Cobos, Alberto Rodríguez
Spain
španski
8.0
8

U isto vreme kada je serija "True Detective" (prva sezona) bila aktuelna (dakle, 2014. godine), izašao je film "La isla mínima", koji dolazi iz Španije, a režirao ga je španski reditelj Alberto Rodríguez. Odmah je postalo jasno da serija i film imaju mnogo toga zajedničkog.

Od mračne i sumorne atmosfere, preko močvarnih područja, do dva detektiva koji su karakterno različiti, film "La isla mínima" nije samo gotovo identičan kada je u pitanju priča, nego i kvalitetan kao "True Detective" (možemo pomenuti i neke druge naslove, recimo, Memories of Murder, Se7en), a dokaz su nagrade kojih je bilo na gomile. Od one za najbolji film, režiju i scenario, do nagrada za glumu i onih za najbolju fotografiju i muziku. Ukupno je osvojio skoro 50 nagrada, a premijeru je imao na festivalu u San Sebastianu, gde je prikazan u zvaničnoj konkurenciji.

U malom mestu na jugu Španije 1980. godine nestale su dve tinejdžerke, odnosno nisu se vratile kući. Dva detektiva, stariji Juan (Javier Gutiérrez) i mlađi Pedro (Raúl Arévalo), dolaze iz grada da pomognu lokalnoj policiji. Njih dvojica su, reklo bi se, čudna kombinacija, karakterno potpuno različiti, pokušavaju da se snađu u ulozi partnera dok istražuju mesto i njegove stanovnike. Inače, ljudi koji žive u ovom mestu su isti kao i samo mesto: propali, zapušteni, izgubljeni.

Ubrzo pronalaze masakrirana tela devojaka u močvari (saznajemo da su obe ubijene iste noći i da su pre toga bile mučene i silovane), a ispostavlja se da sestre Carmen i Estrella nisu prve devojke koje su nestale u ovom zabačenom području i da je slučaj daleko komplikovaniji nego što je izgledao u početku. Da li to serijski ubica hara u davno zaboravljenom malom mestu?

Dvojica detektiva će se sresti sa ćutljivom, negostoljubivom i zaostalom sredinom, ali i lokalnim šefom istrage koji samo gleda da se istraga što pre i što bezbolnije završi. Dakle, na početku vidimo jeziv zločin i upoznajemo stanovnike mesta, a potom sledi totalna konfuzija i zapetljavanje priče. Kada to krene ka raspletu, tada iz scene u scenu raste napetost, a zajedno sa tenzijom raste i tempo filma, pa su scene dinamičnije. Glumci Javier Gutiérrez i Raúl Arévalo su vrlo raspoloženi i uverljivi kao detektivi, a takođe su odlični brojni sporedni glumci, među kojima se posebno ističe fenomenalni Antonio de la Torre, u ulozi oca ubijenih devojaka. Svi likovi su dobro razrađeni, režija i scenario za pohvalu, a fotografija spektakularna.