Assault on Precinct 13
The CKK Corporation / 1976
John Carpenter
John Carpenter
9.0
9

Carpenterov "Napad na policijsku postaju" oduvijek mi je bio jedna od prvih asocijacija kad netko spomene kultni film. Film za koji je tako teško objasniti zašto mi je dobar i zašto ga volim, zašto mi je tako coolerski od prve do zadnje scene iako je ovaj akcijski triler zapravo tako jednostavan. No, u toj jednostavnosti dobrim dijelom se krije i genijalnost Johna Carpentera, jednog od onih pravih mavericka američkog filma i unikatnog autora koji je nerijetko ne samo pisao i režirao, već ih je i montirao te skladao glazbu kao što je slučaj s "Assault on Precinct 13".

I čuvena synth tema iz ovog filma jedan je od razloga zašto još od dječačkih dana volim "Napad na policijsku postaju", tek drugi cjelovečernji film koji je Carpenter režirao, još prije nego što se proslavio s "Halloween" krajem sedamdesetih. I zanimljivo je kako je "Assault on Precinct 13" prilično mlako primljen u Americi kad se pojavio, no nakon što je prikazan u Cannesu, potom i na festivalu u Londonu, postao je veliki hit u Velikoj Britaniji, potom i u ostatku Europe. To je nagnalo i američku publiku da ponovno pogleda Carpenterov akcić, utvrdi gradivo i shvati da je riječ o jednom od najboljih akcijskih filmova desetljeća.

Nakon što je snimio prvi film "Dark Star", Carpentera je angažirala producentska kuća za snimanje eksploatacijskog filma s budžetom od stotinu tisuća dolara. On je prihvatio ponudu, ali pod uvjetom da ima potpunu kreativnu kontrolu nad filmom te je u osam dana napisao scenarij filma koji se originalno trebao zvati "The Anderson Alamo".

No, dakako da to nije bio tipični eksploatacijski film sedamdesetih, već je Carpenter tu inkomporirao temu iz jednog od najpoznatijih filmova svog omiljenog redatelja Howarda Hawksa, "Rio Bravo". Dijelom ga je na "Napad na policijsku postaju" inspirirala i Romerova "Noć živih mrtvaca", tim više jer se radnja dobrog dijela filma odvija u jednom interijeru, točnije rečeno policijskoj postaji koju će napasti bande iz Los Angelesa.