Birds in Row - Gris Klein [2022]

Birds in Row
Gris Klein
Red Creek / 2022
9.0
9

Odličan prethodni album“ We Already Lost the World francuskog post-hard core benda Birds in Row, poklopio se sa protestima „žutih prsluka“ u Francuskoj. Njihov prošlogodišnji album „Gris Klein“ je došao na red nekako baš u trenutku kada, potpuno opravdani protesti naroda ponovo potresaju Francusku. te meni lično muzika ovog benda dolazi kao savršeni muzički soundtrack scena pobune koja dolazi iz te države .

Birds in Row su tokom cele svoje karijere kao glavni fokus svojih stihovali postavljali egzistencijalna pitanja koja muče modernog društvo i kako u svetu koji tone u haos  ostati čovek. Agresivnom ali slojevitom muzičkom formom Birds in Row stvaraju emotivno nabijenu i napetu atmosferu. To se ni malo nije promenilo ni na albumu „Gris Klein“, naprotiv ovaj francuski trio je još dodatno ispolirao svoj zvuk i načinio ga furiozno ubitačnom kombinacijom besa, bola i očaja.

Muzika Birds in Row je svakako evaluirala, posebno gitara. I dalje žestoka i besna, ali kompleksnija, te umesto i konstantne paljbe rifovima, imamo gitarske linije koje naginju ka post rocku, shoegazeu ili post punku.  Pesma koja otvara album „Water Wings“ odmah silovito udara u pleksus. Bart "B." Hirigoyen (gitara/vokal) urla iz sve snage i opet uspeva da isporuči veoma melodičan refren, koji se probija kroz haotičan vrtlog gitara i ritam sekcije.

“Daltonians” kreće laganije, melanholičnom melodijom da bi nakon nekoliko taktova slušaoca udarili još jednim soničnim tajfunom. “Confettis” donose malo razigraniju ritam sekciju, i mračnu gitarsku liniju.