Sezona 1
Apple TV + / 2023
Scott Z. Burns, Nicole Holofcener, Gregory Jacobs
Scott Z. Burns
7.0
7

Dugom pauzom između legendarne antologijske distopijske serije "Black Mirror" na tom je terenu ostao posve upražnjen prostor. Brojni sadržaji pokušavali su uletjeti ondje gdje je stala genijalna i zastrašujuća distopija Charliea Brookera, no niti jednoj to nije uspjelo. Uspjelo to nije ni antologijskoj distopijskoj mini-seriji poznatog američkog filmaša Scotta Z. Burnsa, iskusnog scenarista i producenta, povremeno i režisera, do sada najpoznatijeg kao suradnika Stevena Soderbergha. Upravo je Burns napisao scenarij za Soderberghov "Contagion", film katastrofe nakrcan poznatim glumcima koji je ponovno postao zanimljiv kada se pojavila pandemija koronavirusa.

Katastrofu globalnih razmjera Burns sada ponovno predviđa u osmodijelnoj distopijskoj seriji koja se odvija u razdoblju od 2037. do 2070. godine i čiji je najveći problem što nije uspjela profunkcionirati kao cjelina. Priča tu kreće 2037. godine kada je već jasno da je svijet otišao kvragu i da nam se zbog klimatsko - ekološke katastofe ne piše dobro. Svijet postaje sve zagađeniji i sve topliji, životinjske vrste izumiru, katastrofa je stigla, a vidimo na početku da se svjetski vođe i dalje svađaju i ništa konkretno se ne preuzima. Jedini koji se čini da nešto želi pokrenuti je tehnološki mogul Nicholas Bilton (Kit Harington), no i on je jedan od onih tipova koji isključivo sve rade zbog vlastitog profita.

Lik tog tech-milijardera zapravo je i jedini koji se ako već ne pojavljuje, barem spominje u svakoj epizodi koja nudi zamišljanje i promišljanje kako bi mogao izgledati život na Zemlji u desetljećima koja nas čekaju. A ako se pita Burnsa, ne piše nam se dobro i ostalo je još jako malo vremena prije nego što uništimo sve i učinimo planet gotovo nenastanjivim. Kako se svaka epizoda odvija neke godine u budućnosti, tako i na početku svake epizode saznajemo koliko se stupnjeva Zemlja u tom periodu zagrijala. I svijet se ubrzano zagrijava, kako godine prolaze situacija je sve gora, a nekako kako tehnologija napreduje, tako sve ostalo sve više odlazi kvragu.

Gledajući ne samo "Extrapolations", već i sve slične sadržaje koji se bave kataklizmama, kroz glavu mi prolazi razmišljanje da možda i ne zaslužujemo ništa bolje od toga da sve ode u krasni quratz i da se samouništimo jer stvarno smo invazivna vrsta koja uništava sve oko sebe. Prava je šteta što ova serija ipak nije profunkcionirala kako sam se nadao jer ima tu puno toga zanimljivog, kompleksnog, intrigantnog, baš za promišljanje. Ispričane su te priče iz bliske budućnosti iz raznih perspektiva i iz situacija ljudi koji se nalaze u različitim situacijama. Možda najzanimljivija epizoda bila mi je jedna koja stilski pa i tematski potpuno odskače od svega ostalog i u Indiji pratimo neke otkačene krijumčare.

Nakrcao je Burns seriju zaista bezbrojnim poznatim licima pa se ili u jednoj ili u nekoliko epizoda pojavljuju tu i Edward Norton, Meryl Streep, David Schwimmer, Diane Lane, Sienna Miller, Marion Cottilard, Forest Whitaker, Tobey Maguire, Keri Russell, Tahar Rahim i mnogi, mnogi drugi. Žanrovski to stalno leluja između drame i više ili manje suptilne crne komedije, a taj svijet bliske budućnosti kakav zamišlja Burns izgleda zbilja zastrašujuće. Osim na to kako će nam izgledati životi uslijed razvoja tehnologije, umjetne inteligencije i svega što tu još ide, "Extrapolations" zamišlja i kako bi mogli izgledati odnosi među ljudima u tom svijetu koji više ne izgleda kao svijet kojeg poznamo. Zamišlja kako će ta predstojeća katastrofa utjecati i na razmišljanja ljudi, na religiju, na način na koji žine, kako se hrane, kako provode vrijeme i očigledno je kako je Burns želio zagrabiti apsolutno sve pa možda baš i zbog toga se pomalo zagubio.

Recenzija filma preuzeta sa GamBeeFilmTvKnjiževnost.