Lanterns on the Lake - Version of Us [2023]

Lanterns on the Lake
Version of Us
Bella Union / 2023
9.0
9

Često imam utisak da je izuzetan bubnjar vredan polovone benda. Možda grešim, ali na petom albumu „Version of Us“ engleskog benda Lanterns on the Lake itekako deluje da je uticaj Phillipa Selwaya (Radiohead) doneo potrebne promene zvuku benda te je ovaj četvorka iz Newcastle-a, slično fudbalskom klubu iz njihovog rodnog grada u premijer ligi, uzleteo do samog vrha britanske muzičke scene.

Lanterns on the Lake su prisutni na sceni  više od decenije i po i njihov zvuk bi mogli opisati kao kombinaciju  The National, iz onih najboljih dana i The Walkabouts, pre svega zbog moćnog vokala Hazel Willde koja me je odmah podsetila na Carlu Torgerson.  Bend  iza sebe ima četiri albuma „Gracious Tide, Take Me Home“ (2011), „Until the Colours Run“ (2013), „Beings“ (2015), i „Spook the Heard“ (2020), koji im je doneo i nominaciju za Merkjuri nagradu.

Ovogodišnji album benda „Version of Us“  umalo nije izašao. Nakon albuma „Spook the Heard“ članovi benda našli su se pred gomilom životnih izazova, od problem sa mentalnim zdravljem, roditeljstvom, pa čak i preispitivanjem njihove karijere i budućnosti u svetu muzike. U jednom trenutku, jedan od osnivača, bubnjar Oliver Ketteringham je naustio bend.

Preostali članovi, Hazel Wilde (vokal), Paul Gregory (gitara), Bob Allan (bas) i Angela Chan (violina, čelo, viola) su gotovo odustali od benda i nastavka rada na već delimično komponovanom materjalu, jer su imali osećaj da tu nešto ozbiljno nedostaje. Tada u celu priču ulazi Phillip Selway, te bend sa njim, vadi iz arhive snimljene demoe, nastale tokom 2020. godine, i na njima radi iz početka. Rezultat je pravo muzičko remek delo i njihov do sada najbolji album.

Lanterns on the Lake nisu puno promenili u osnovi svog muzike. I dalje se njihov zvuk zasniva na melanholičnim melodijama oslikanim bogatim muzičkim teksturama. Razlika između svih prethodnih albuma i „Version od Us“ je upravo u tim naizgled sitnim muzičkim detaljima, koji su doneli potpuno novu dinamiku, energiju i emotivni nivo zvuku benda.